Borduurmachinetasje

8 juni 2012 § 5 reacties

Ik ben er nog, Koosje zit ook nog in de buik en Pinda is weer enigzins bijgekomen van een week vakantie en heeft die maar afgesloten met een week ziek zijn met een flinke pseudo kroep aanvallen en koorts waardoor ze nog maar een week thuis zijn eraan vastplakte. Al met al hadden we de handjes vol hier! Tussendoor besloot ik ook nog eens mijn borduurmachine te temmen want die stond al weer veel te lang ongebruikt in een hoekje geschoven.

 

Het ging ineens niet goed met het borduren, toen sleutelde ik tot overmaat van ramp met onvoldoende kennis aan dat ding en toen ging het helemaal niet meer goed. Ik raakte geïntimideerd en had een flinke tijd nodig om weer wat zelfvertrouwen te verzamelen. Met hulp van het internet, de inhoud van de gereedschapskoffer van mr. Big en zijn technisch inzicht en een weekendje afstellen kregen we het weer voor elkaar! Er werd geborduurd! Ik blij dus mr. Big ook blij (als ik dat apparaat nu maar weer eens boven zette want die maakte toch wel veel herrie als hij tv wilde kijken) en Pinda blij want die vindt het erg leuk om met haar neus erboven op te zitten en kleurtjes uit te kiezen. Ik borduurde lakentjes, een luiertas en accesoires voor Koosje die ik allemaal nog niet laat zien en ik borduurde als eerste een tas voor Pinda want die blijft nu al een tijdje over en ze kon een grotere tas gebruiken. Het werd een simpel messenger model op kinderformaat, compleet gemaakt met spullen die ik al had. Ik wilde rood met witte stipjes als voering maar die had ik niet meer, het werd rood met witte sterren. Ik stelde gratis patroontjes die ik overal en nergens vond op internet samen met een gratis programma en gebruikte voor de stof aan de buitenkant een stukje gekregen canvas waar ik net de delen uit kon knippen. Ik gebruikte de niet zo heel goed meer plakkende versteviging  die ik gekregen had van mijn oma. Als nu de borduurmachine en borduurgaren en borduurversteviging niet zo duur waren dan was dit een heel goedkoop tasje geworden. Pinda is heel blij. Met de binnenkant dan wel. Want iedereen moet zien dat er sterrenstof zit binnenin de tas.

 

Nu denk ik wel dat ik nog eens een nieuwe tas voor haar maak. Met echte sterke versteviging en stoere haakjes met een ander borduursel en toch nog eens een stukje groter. En ook al had ze die niet nodig dan toch…

§ 5 Reacties op Borduurmachinetasje

  • Ragna zegt:

    Jee wat issie mooi!!!
    *ernstig onder de indruk is*

  • Helga Stoelhorst zegt:

    Ik wil ook sterrenstof in mijn tas!

    Hij is wel heel erg leuk geworden.

  • Evy zegt:

    Mooi! Erg leuk gedaan! Ik wilde je eigenlijk al gaan mailen want begon me een beetje zorgen te maken. Maar alles nog in orde dus gelukkig! (ik mag niks zeggen want op mijn blog is het ook een betje stil, haha!) Hier ook alles ok. Beetje moeite met rustig aan doen, dus krijg de consequenties steeds vaker op mijn bordje….Komt goed, al doende leert men haha! Lekker uitrusten en genieten he! Liefs!

  • Maaike zegt:

    Jeej, hij is echt supermooi, ziet er ontzettend profi uit! In de winkel ermee, hop!

  • Joke zegt:

    Was ik nog maar 4!Ja,niet om die koorts maar om die tas!!!!!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Borduurmachinetasje voor Hutsefluts.

Meta

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 83 andere volgers

