Verwend door papa

 
Pinda is gisteren weer flink verwend door papa. Ze heeft een racebaan-achtig speelgoedding gekregen. Hetzelfde speelgoed kende ze al van haar vriendje, muiter M, en elke keer als ze bij hem is dan speelt ze er heel veel mee. Toen we gisteravond voor dezelfde muiter M en zijn grote broer muiter T op zoek waren naar een kadootje kwamen we dit speelgoed ding tegen en papa trok wel zijn portemonee! Pinda blij, papa blij (die vind het stiekem ook wel leuk speelgoed denk ik) en Pinda dubbel blij want ze kreeg ook een ballon van de speelgoedwinkel.
 
Enne, Pinda kan echt wel papa en mama zeggen! Vanochtend wilde ze uit bed gehaald worden en toen we niet snel genoeg reageerden riep ze papa papa papa (ze wordt bijna altijd door mr Big uit bed gehaald).
De ballon van gisteren zat op zo’n ballonstokje, de ballon vloog er wel eens af door al het enthousiaste gewapper en dan zorgde ik ervoor dat het weer gemaakt werd. Vanochtend stond ze voor het traphekje staan en zei, bijna beledigd zelfs, mama! Ze liet me de ballon zien en de stok was in twee stukken gebroken, tja daar kan zelfs mama niets aan doen. Ik heb het losse stuk maar aangepakt, haar de ballon met een kleiner stokje terugggeven en toen was het weer goed.
 
Gisteren sloeg me overigens de schrik om het hart. We hebben een open keuken, dat is natuurlijk niet altijd handig met zo’n dreumes en dus is er een traphekje gemonteerd. Maar als ik in de keuken ben mag ze er natuurlijk wel bij. De oven is altijd interessant vanwege het spiegeldeurtje en onder de oven zit een klein klepkastje met een lange horizontale handgreep. Zonder na te denken zette ze een voet op die handgreep, pakte de handgreep van de oven vast met twee handen en zette de andere voet op de handgreep…. Zowel de oven als het kastje kunnen openklappen en ik wil niet weten wat voor een blauwe plekken, bulten en bloedspatten er dan aan te pas komen.
Pinda weet nu dat mama zulke stunts helemaal niet leuk vindt en mama zal nog beter op letten als ze nog eens in de keuken komt (dat wordt steeds sporadischer met dit soort gedrag, dat kan ik je wel vertellen).
 
Geef een reactie

