Nieuwe tuniek

 
Ik wilde zo graag weer een tuniekje maken met een lijfje met smockwerk en gisteravond ben ik dan maar begonnen.
Ik heb het bijna op dezelfde manier gedaan als de vorige keer (http://hutsefluts.punt.nl/index.php?r=1&id=463295&tbl_archief=0#463295) maar hierbij heb ik eerst een mooie zoom gemaakt aan de bovenkant en na het rimpelen heb ik daar een elastiek doorgetrokken waardoor het bovengedeelte mooi aansluit. Ook het rimpelgedeelte heb ik wat langer gemaakt.
De stof is van Ikea, het was een eenpersoonslaken dat ik geloof ik zelfs nog in de aanbieding heb gekocht (E 2.50 geloof ik, veel meer was het echt niet). Destijds heb ik 3 lakens gekocht, als ik een eenpersoonslaken dubbelsla heb ik precies de afmetingen van een peuterdekbedje, één pak is dus besteed aan een dekbedovertrek voor Pinda (zal ik ook eens een logje over plaatsen, ik ben er namelijk wel trots op hoe die is geworden), één pak zit nog dicht en één pak ben ik voor allerlei doeleinden aan het gebruiken, waaronder dus dit jurkje.
Omdat een cremekleurig jurkje ook maar een cremekleurig jurkje is heb ik er met mijn quiltvoetje wat rondjes op gestikt in zachtroze, roze en rood garen. Ik ben eigenlijk best wel trots op het resultaat, het staat haar tenminste super! En ik had me al mooi bedacht om toekomstige vlekjes die niet uit te wassen zijn gewoon te bedekken met weer een rood, roze of zachtroze rondje…
 
detail
Geef een reactie

