Weer een nieuw project

 
De shirtjes van Pinda zijn nog niet af. Maar ik heb een goed excuus daarvoor! Mijn naaimachine staat op zolder en die zolder wordt helemaal overhoop gehaald. Het logeerbed is naar de andere kant verdwenen want die stond op het mooiste plekje. Dat plekje wilde ik dus hebben. En als je toch aan het schuiven bent dan kun je ook wel even al je spullen uitzoeken en rommel weggooien. En als de ene kant van de zolder toch een heel stuk netter is, steekt de andere kant behoorlijk af. Daar lagen heel veel klusspullen, zoveel dat als je bijvoorbeeld een kwast zoekt je het natuurlijk niet kunt vinden, je naar de bouwmarkt gaat en maar meerdere kwasten koopt zodat je de volgende keer wel meteen aan de slag kunt en nadat alles geschilderd is je ineens nog meer kwasten tegenkomt. Laat ik het zo zeggen, er lag zoveel dat ik geen “before” foto heb durven maken…
Maar nu eindelijk eindelijk eindelijk hebben we een flinke kast aangeschaft. En ik mag hem indelen, daar ben ik namelijk goed in, kasten indelen, netjes houden is een ander verhaal. Mr Big gaat volgende week ook nog naar de stort (ja, zoveel stond er op de zolder, het past niet in de vuilnisbak) en dan kunnen we eindelijk ruimte ervaren. En kan ik weer goed bij het buro komen waar de naaimachine op staat. En misschien een keer afmaken wat afgemaakt moet worden.
Ik bedenk me ineens dat bij ons thuis alles zo gebeurd als met Pinda’s shirtjes. Het een is nog niet af of we zijn al weer met het andere bezig. De tuin is nogsteeds een zandbak en we (ik) halen de zolder overhoop. Ik ben bang dat we nooit veranderen. Wel hebben we gisteren onze oude bestrating verkocht, dus er is telkens wel iets van vooruitgang te merken, tenminste dat maak ik mezelf maar wijs.
Geef een reactie

