Waarom ik geen tafelkleed heb

Nou, hierom dus! Opa B kwam gezellig bij ons eten vandaag. Op het menu stond borrelballetjes en kaas in spek als voorafje, spinazie stampot met ei, paprika en spekjes en als toetje (zie foto) een kersencakeje, kersen en soesjes. Misschien een rare combinatie alles bij elkaar maar wel lekker.
Pinda vond vooral de soesjes erg smakelijk en een bezoek aan het bad was echt nodig. Ik kan daar altijd zo van genieten, van dat geklieder met eten. Zelf heb ik het nooit voor elkaar gekregen om netjes te eten en ik wilde dat het nog gewoon geaccepteerd werd als ik zo at als Pinda.
 
Voor de geïnteresseerden, de borrelballetjes zijn een mengsel van geitenkaas en crème fraiche, gerold door bieslook en pijnboompitjes. het recept staat hier ; ik vond de variatie met kruiden niet te pruimen overigens dus heb ik die deze keer weggelaten. De kaasjes met spek zijn misschien nog wel het gemakkelijkst van alles. Een babybel kaasje omwikkelen met spek en deze in een koekenpan even warm laten worden.
Het recept voor spinazie met ei vind je hier, mijn presentatie was alleen iets anders.
Voor de kersencake heb ik een standaard cake recept een beetje aangepast;
200 gram boter
200 gram bruine basterdsuiker (ipv kristalsuiker)
200 gram zelfrijzende bloem
snufje zout
4 eieren
kersen
 
Boter, suiker en zout mengen. Hierna eieren een voor een toevoegen. Bloem boven het mengsel zeven en goed mixen. Kersen ontpitten en in stukken snijden (optioneel). Door het beslag roeren.
Bakken op 170 (hetelucht 150) graden voor ongeveer 50 minuten.
Een recept voor de soesjes vond ik ook weer hier. Simpelweg vullen met slagroom en gesmolten chocolade eroverheen smeren. Als je ze van te voren wil maken wel zelf slagroom kloppen, de slagroom uit een spuibus wordt zo vloeibaar als het een tijdje staat.
 
En nog even deze foto om te laten zien dat we echt wel gewoon bestek hebben en het echt wel proberen met Pinda. Maar smeren is gewoon leuker!
 
Geef een reactie

