Fietsen in de regen

 
Ik moest vandaag op pad. Naar het centrum, een fietsritje van 20 minuten (met kind en buggy aan de fiets, zonder beide ben ik wat sneller).
En het regende de hele dag. Vind ik voor mezelf niet zo’n probleem maar Pinda wil ik niet nat hebben. Nat = ziek binnen de kortste keren. Dus de regencape ging over haar kinderzitje voorop de fiets, een ontzettend goede uitvinding vind ik. Pinda is het daar nog nooit mee eens geweest. Ondanks dat de cape helemaal gemaakt is van doorzichtig plastic en precies over het windscherm valt waardoor ze er geen last van kan hebben begint ze meteen te protesteren als ze hem ziet. Eenmaal aangekomen moest ze in de buggy met, jawel, een regencape voor de buggy. Weer onder protest natuurlijk. Totdat ze doorheeft dat de regen nog minder leuk is.
Wat ze ineens wel heel leuk vindt is om met mijn remkabels te spelen. Ik denk dat dat ook een van de redenen is dat ik met kind langzamer fiets dan zonder.
 
:: De foto heeft natuurlijk helemaal niets met het verhaal te maken, ik vond het gewoon een leuke foto, leuker dan een foto van de regen!
 
Geef een reactie

