Toch nog leverworst

 
Kijk, dat dat kind van mij niet helemaal spoort, dat weten veel mensen nu wel. En het is duidelijk waar het vandaan komt hoor! Voornamelijk van vaders kant, iets minder van mijn kant (…) Er wordt wel eens gezegd dat min en min plus wordt, nou niet in ons geval. Madammetje had vandaag dus maar eens bedacht om een tijdje onder de kinderstoel door te brengen, met haar flesje drinken. Ze heeft zich er een goed half uur vermaakt.
 
Ook moesten er nog even snel wat boodschappen gehaald worden. Bij die supermarkt met de slagerijbalie waar ze altijd gaat sjansen met de mevrouwen die erachter staan, wat dan altijd een stukje worst opleverd.
Maar niet vandaag, vandaag was een hele zwarte dag. Waarschijnlijk waren de leuke mevrouwen op vakantie, en de meest sikkeneurige, onbeleefste cassiere hadden ze achter de balie gestopt. Niet gestopt zoals ik zou doen, flink onder de balie drukken en een lading vlees ervoor zetten zodat ze er niet uit kan. Of nog beter, in de koelcel, nee ze moest mensen van vlees voorzien.
Ik vroeg om 300 gram halfomhalf gehakt. De leuke mevrouwen doen altijd hun best om die 300 gram te halen, van ietsjes meer maak ik dan nooit een probleem. Deze medewerkster van de maand niet hoor, na het dichtplakken deelde ze mee dat er 50 gram extra in zat. Ik wilde zeggen, nee ik vroeg om 300 gram trutje. Maar met het oog op het plakje worst voor Pinda zei ik dat maar niet. Wat je al niet voor je kind overhebt.
Ik had het dus beter wel kunnen zeggen. Want natuurlijk ging zij geen stukje worst uitdelen. We liepen maar weg en Pinda was het er niet mee eens. Het begon met vragende geluidjes en wijzen naar de balie en daarna huilen. Ik heb haar getroost, uitgelegd dat het niet altijd hoeft, zo’n plakje worst enzo maar stiekem, nee eigenlijk niet zo stiekem, was ik het helemaal met Pinda eens. Ozo lekker puh, rotverkoopster!
Pinda heeft thuis een lekker stuk leverworst gekregen van mij. En ik heb me ook op een stuk getrakteerd. We worden wel vegetariërs zolang dat snertkind achter de vleesbalie staat.
   
:: let niet op mijn niet zo nette vloer, dit was na het broodje eten en voor het stofzuigen
 
 
Geef een reactie

