Ge-salsa-handicapt

Gisteren had ik een heel gezellig vrijgezellenfeestje, compleet met workshop salsa dansen. Nu kan ik helemaal niet dansen. Ik ben toondoof en maatloos. Ik voel me altijd een gestrande walvis als ik moet dansen. Ik heb vroeger namelijk nooit gekropen en dan blijkt dat je linker- en rechter hersenhelft moeite hebben om samen te werken. Bij mij resulteert dat in motorisch gestoord zijn, ik kan bijvoorbeeld niet langs iets lopen zonder er tegen aan te stoten. Ook heb ik moeite met links en rechts uit elkaar houden, al weet ik niet helemaal of dat ook door het niet kruipen komt. Maarja, het dansen dus. Erg aardige mevrouw die de les gaf, ik kreeg zelfs een van de basispassen onder de knie. En toen moesten we ineens ook iets salsa-achtigs gaan doen met de armen. En dan ben ik helemaal de kluts kwijt, struikelen over je benen en je armen ineens niet naar links kunnen doen wanneer dat moet, ze gingen steeds naar rechts. Gelukkig had de mevrouw wel eer van haar werk bij de andere dames, ik werd een beetje afgunstig op hoe snel die de passen onder de knie hadden. En het was een echte work-out hoor! Vrij snel heb je het warm en het wordt alleen maar warmer maar het was wel vol te houden. Vandaag heb ik dan ook een beetje (echt, het valt me nog reuze mee) spierpijn in mijn bovenbenen. Pindaatje loopt hier nog steeds rond met de poppen, ze krijgen meer kusjes dan ik. Ik begin een beetje jaloers te worden….

Geef een reactie

