Pop en slaan

Een lekker laat naar bed, vroeg weer op weekendje blijkt het dit weekend te zijn. Op zondag ben je wel een beetje moe maar heb je het ook heel gezellig gehad. Mr. Big moet alleen nog twee daagjes werken en dan heeft hij vakantie. Het zijn de bekende laatste loodjes.
 
Pinda is hier weer een nieuwe fase ingegaan; slaan. Het schijnt helemaal bij de leeftijd te horen, gefrustreerd zijn omdat ze zichzelf niet kan uiten, gewoon omdat ze de woordenschat nog niet heeft, en dan dus slaan. Al kan ik me helemaal verplaatsen in dat gevoel, ik ben het nu wel een beetje zat. We zijn steeds bezig om haar boos toe te spreken als ze slaat, en als ze dat niet doet haar heel veel complimentjes geven. Ik heb wel het idee dat we een beetje doordringen bij haar dus we zetten natuurlijk maar door, maar soms denk ik wel eens “waar is dat lieve babytje gebleven…” We zingen dan maar wat vaker “Het is maar een fase”
 
Haar pop heeft trouwens nieuwe kleertjes (weet je nog). Vanaf de eerste keer dat ik dit popje zag wist ik al dat ze gehaakte kleertjes moest krijgen. Zo gedacht, zo gedaan. Pinda zag het ’s morgens en zei spontaan; WAUW. Het kind heeft smaak! Deze pop is helemaal haar lievelingspop. En het is de enige pop die pop heet. Niet dat de anderen een andere naam hebben maar als ik Pinda vraag waar pop is dan zoekt ze meteen deze op.
 

Geef een reactie

