Appels en peren

:: de moesbak met de kruiden aan de schutting, de aardbeien en de paprika’s ernaast
 
Ik heb net mini perenflapjes gebakken. En nu ruikt het huis zo lekker dat ik alleen maar aan die flapjes kan denken. Daarom heb ik net ook mijn  tong een beetje verbrand, want ze waren nog niet genoeg afgekoelt. Dat is geen uniek voorval hier hoor, ik ben wel vaker een beetje ongeduldig, dit gebeurd bijna elke keer dat ik appel of perenflappen bak. Dit weekend hebben we flink wat appels en peren geplukt, de wespen hebben ze bijna allemaal aangevreten helaas. Om er wat bruikbaars van te maken moet je dan wel compote, flappen, cake en dat soort dingen maken. Voorkeur dus voor flappen en/of cake. Grote voorkeur. Ik hoop dat mr. Big op tijd thuiskomt vandaag, dan kan hij ook nog een perenflapje eten. Maar dan moet hij zich wel haasten. Heeft iemand nog een leuk idee voor peren en appels? Ik heb al iets gezien over peren in rum, lijkt me ook wel wat. Maar veel met rum lijkt me wel wat.
Onlangs heb ik ook de radijsjes geoogst, maar die waren niet lekker. Daar was ik al voor gewaarschuwd, het is nu niet de beste tijd voor radijsjes. Volgend jaar beter. De uien zijn ook helemaal verpieterd, ik zou ze kunnen oogsten als het blad verkleurde, dat gebeurde maar ik had mini uitjes die heel zompig waren, je kneep ze zo fijn. Nu heb ik in die vakken maar lollo bionda (groene krulsla), veldsla en spinazie gezaaid, De spinazie was laatst zo lekker, dat willen we nog wel een keer.
Even compleet wat anders, maar nog wel eet-gerelateerd; wie heeft die nieuwe mix van Maggi al uitgeprobeerd, dat braadstomen? Dat is lekker! We hebben de variant knoflook en paprika al geprobeerd, de knoflook is favoriet. Tip dus!
Geef een reactie

