Icetea homemade

 
Ik heb werkelijk geprobeerd om een goede foto te maken van een karaf met zelfgemaakte icetea maar dat wordt niets. Dus dan maar een foto van Pinda, dat ziet er altijd goed uit.
Ik heb het recept voor de sweet tea hiervandaan maar ik vond het recept te zoet en te weinig theesmaak hebben dus ik heb het aangepast. Ik gebruik citroenthee van Lipton maar volgens mij kan het met welke smaak dan ook.
Nodig;
4 zakjes thee
8 eetlepels suiker
500 ml water
1,5 liter fles/ karaf
evt. citroenschijfjes en/of muntblaadjes
Breng het water aan de kook, roer de suiker erdoor tot het opgelost is en voeg de theezakjes toe. Laat dit twee tot drie uur trekken. Verwijder daarna de theezakjes en doe het goedje in de fles. Voeg een liter water toe, de citroen en munt en zet het in de koelkast. Lekker!
Misschien ter overvloede, maar giet de thee bij de eerste stap niet in een plastic 1,5 liter fles. Gaat niet goed. Laten we zeggen dat ik door schade en schande wijs word. Een pannetje voldoet wel. Ook geen wit plastic kommetje gebruiken dat wel tegen de hitte kan maar minder tegen het drie uur trekken van thee. Nu heb ik een bruinig hittebestendig plastic kommetje.
 
Geef een reactie

