Pinda op het potje

 
Hier dan het verhaal van het potje. Pinda is de laatste tijd veel bezig met haar luier. Af proberen te doen enzo. Ook zie ik haar soms even stil staan en een beetje verwonderd kijken om daarna weer verder te spelen. Mijn idee was dat ze dan een plasje doet. En ach eigenlijk waren we gewoon nieuwsgierig over hoe Pinda zou reageren. We hebben nog genoeg luiers en anders kopen we ze wel bij. Niets geen haast dus, ze is immers nog geen eens twee!
We hadden het potje in de badkamer gezet maar dat was geen goed idee. De badkamer staat gelijk aan je hoofd nat hebben en dat vindt Pinda niet leuk. Een en al huilen dus terwijl ze in d’r blootje in de badkamer stond. Ze heeft een flinke plas op de vloer gedeponeerd, terwijl ze haar potje vast had. Slechte timing dus maar ze was wel helemaal verbaasd over dat ze moest plassen. Wat weer resulteerde in nog meer huilen. Nu laten we haar dagelijks rondhupsen in haar kamer en proberen we haar telkens te laten zitten op het potje. Dat vindt ze wel wat. Het is wel een naaktlopertje. Hopelijk is ze geen wildplassertje.
 
 
Edit; voor het middagslaapje had ik haar weer op het potje willen zetten. Ze stond op de commode, zonder luier, en ik wilde haar net op het potje zetten. Voor ik haar op kan tillen zegt ze ‘ohoh’, plast de hele commode onder en begint een beetje te huilen. Ze heeft dus echt wel door dat ze moet plassen. Dat vind ik al een hele doorbraak! Dat het dan over de commode gaat ipv in het potje, dat maakt me niet zoveel uit. Ik zal vast nog wel ergere dingen op moeten ruimen dan een klein plasje.
Geef een reactie

