Out with the old…

In with the new

Ik zei toch dat ik verwend was! Een (voor mij) nieuwe laptop! Ik krijg de komende drie jaar (minimaal) geen kadootjes meer voor mijn verjaardag. En deze laptop kan alles veel beter;
:: alle usb poorten werken
:: hij kraakt niet tijdens het openen
:: ik krijg mijn vingers niet tussen het display en toetsenbord als het display weer eens niet blijft staan
:: ik kan deze dragen, deze is veel lichter
:: hier springen geen delen spontaan vanaf
:: hier hoef ik niet een hele nacht de accu op te laden om daarna 10 minuten zonder snoer te kunnen werken
:: deze kan webcammen (verplichting van Opa B, die wil zijn kleindochter zien)
 
Maar niet alles is koek en ei. Wel met de laptop hoor, maar niet met het instaleringsproces. Ik wilde photoshop erop zetten, maar dat gaf compatibiliteitsproblemen aangezien ik Vista erop heb staan en een oude (hele oude) versie van photoshop heb. Dus kon ik een programmaatje op gaan zoeken via internet. Nouja, de laptop zou dat doen. En dat duurde en duurde en duurde en duurde en duurde en, je snapt het wel. Bleek dat dat programma niet werkte. Daar kwam ik pas heel laat achter want het venster dat die melding gaf zat verstopt achter een ander venster. Pffff. Wegklikken dan maar, gelukkig zag ik toen dat het installatieproces gewoon doorging. Niets geen problemen dus.
Toen had ik deze foto’s gemaakt van de beide laptops. Die wilde ik inladen. Maar dat kon niet. Want ik moest een cd van mijn camera hebben met het stuurprogramma erop. Tja, ik had de zolder al overhoop gehaald voor de photoshop cd, nu kon ik de canon cd ook nog gaan zoeken. Tussendoor kwam ik nog allemaal dingen tegen die ik eerder al kwijt was. Mijn leuke kleine wasknijpertjes met lieveheersbeestjes enzo. En toen moest ik natuurlijk even verder kijken wat in datzelfde doosje zat tot ik mij bedacht dat ik op zoek was naar de de canon cd. Die heb ik nu gevonden, in de laptop gedrukt en dat was het, het stuurprogramma was geïnstalleerd. Joepie! Maar er kan geen verbinding worden gelegd tussen de laptop en de camera. Pfff ik snap er niets meer van hoor. Mr. Big moest eraan te pas komen. En die heeft het natuurlijk voor elkaar gekregen. Met weer een andere canon cd.
 
Goede voornemens;
Zolder (weer) opruimen
alle cd’s bij elkaar bewaren (alweer)
Mr. Big een hele dikke zoen geven
 

 

Geef een reactie

