Blauw of bruin

 
Welke kleur is mooier? (zeg blauw, zeg blauw, zeg blauw!) Niet helemaal eerlijk want eigenlijk moet je de hele kamer zien. Dit is dus een deel van mijn zolder, de zolder waar ik het grootste deel van Pinda’s slaapje doorbreng. De vloer is donkerbruin laminaat, de meubels zijn donkerbruin en de muur was lichtbruin. Een beetje teveel bruin naar mijn smaak. De schuine delen zijn wel wit. Eerst was dit onze slaapkamer, en met een wit bed, wit beddegoed, witte kast en witte plank was het bruin heel mooi. Maar toen ik enige tijd zwanger was van Pinda sliep ik toch liever op dezelfde etage als een toilet. ’s Nachts de trap op en af met een flinke pens was niet altijd even prettig. Dus wij verhuisden naar beneden, hebben daar een slaapkamer in dezelfde tint bruin geschilderd en alle witte spullen ernaar verplaatst.
Dit weekend hebben we een kast (de kleine) bijgekocht voor de zolder en voor alle kasten deuren geplaatst. Toen ik goed keek naar de muren zei ik dat ik toch wel graag het bruin blauw wilde hebben. Mr. Big was daar niet van gecharmeerd. Onzin, is toch niets mis mee werd gezegd. Ik had daarvoor bij de Ikea ook al een vloer aangewezen die ik leuk vond. “En waar wil je die hebben dan” werd gevraagd (op een niet al te positieve toon moet ik zeggen), compleet die toon negerend zei ik vrolijk ‘op zolder’. Dezelfde zolder die we drie jaar geleden aangepakt hadden inclusief vloer. Misschien had ik dat niet moeten zeggen, dan was hij wat positiever geweest over opnieuw schilderen. Zondag vroeg ik dan nog maar eens of hij heel boos zou worden als ik de muur toch blauw schilderde. “Je gaat je gang maar, als ik maar niets hoef te doen” was zijn antwoord. Kijk dat is al weer beter dan ‘onzin”! Ik heb de stoute schoenen dus aangetrokken en alvast de helft van de muur aangepakt. Ik krijg de grote kast op de foto niet van zijn plek, anders had ik de hele muur al gedaan. Ik hoop dat mr. Big mijn daarmee wel wil helpen, dat het niet onder zijn je-gaat-je-gang-maar-als-ik-maar-niets-hoef-te-doen opmerking valt…
Geef een reactie

