Zolderkamer

De zolderkamer is klaar. Al is klaar een groot woord, ik blijf toch altijd schuiven en veranderen dus klaar is in dit huis nooit helemaal klaar. Laat ik het zo zeggen, voor nu, op dit moment, is het klaar.
Rondleidingstijd dus: 
 
 
Het plekje van Josefien (of Josephine op zijn frans met sj- aan het begin, uitspraak varieert met mijn stemming) Josefientje dus, op een ikea bureau met een ikea wand-hang-ding met ikea wand-hang-bakjes eraan. Oja ook te zien is een ikea lamp. Ik heb Josefientje nu ruim anderhalf jaar, ze is een tweedehandsje zoals alle tweedehandsjes moeten zijn ze doet het heel goed. Superveel functies maar alleen de knoopsgatfunctie doet niet wat hij moet doen. Daar moet ik nog steeds voor terug naar de winkel maar aangezien Josefientje niet de lichtste van ons allen is (he, net zoals ik) is dat nog niet zo een-twee-drie geklaard met mijn fietsje met fietstassen waar ze niet inpast.
En als je je afvraagt wat die tuinhandschoenen doen op zolder, pontificaal hangend aan mijn ikea-wand-hang-ding, nou die gebruik ik bij het quilten. Misschien herinner je je nog dat ik ooit iets geschreven heb over mij polsen die niet zoveel kunnen hebben. Met quilten heb ik daar veel last van omdat het best zwaar werk is. Met die handschoenen heb ik veel, heel veel, meer grip. Zoveel dat als ik zonder handschoenen werk twee blokken kan quilten bij de quilt waaraan ik nu werk (een blok is ongeveer 30×30 centimeter) hierna moet ik echt stoppen en loop ik de rest van de dag rond met vermoeide polsen. Met de handschoenen heb ik tien (ja echt 10) blokken gedaan op een middagje! Ik wou toch zo dat ik dit eerder had ontdekt he. Je moet alleen oppassen dat je je handschoenen niet vastnaait aan je quilt, want ze zijn niet echt nauwsluitend. (ja… het is me al gebeurd…. twee keer).
Volgend fotootje; 
 
 
 
Het is nog niet helemaal naar mijn zin hier op de foto, laten we het een WIP noemen (work-in-progress). De gedeeltelijk nieuwe (ikea) kasten met de nieuwe (ikea)deuren (de grote had ik al). Achter de deuren is onder andere een hele grote verzameling Donald Duck pockets te vinden van mr. Big. Dat is het enige van hem dat erin zit, de rest is allemaal van mij! Stofjes, hobbyboeken en al die dingen die je ooit vast nog wel eens gaat gebruiken zoals die mooie witte zelfdrogende klei waar je moeder vroeger altijd poppenhoofdjes enzo mee maakt en die je toen tegenkwam en gelijk maar 4 pakjes hebt meegenomen zonder enig idee wat je ermee ging doen. En die scrapbook papieren die te mooi zijn om weg te doen maar waar je ook niet van weet wat je ermee aan moet vangen want scrappen dat doe ik allang niet meer. Al die dingen zitten dan ook weer in (ikea) dozen.
 
 
 
Het hoekje tegenover het bureau met Josefien. Met het logeer(ikea)bed. Met het love-it-or-hate-it dekbed(ikea)overtrek. Er is gewoon geen tussenweg met dit overtrek. Ik had hem gekocht om te verknippen voor quilts enzo, ik hou wel van een bloemetje op zijn tijd maar vond deze in zijn geheel wel heel bloemig (ik hou van kleinere prints). Mr. Big vond hem verschrikkelijk, ik stelde hem toen nog gerust door te zeggen dat ik er maar kleine sukjes van ging gebruiken. En toen deed ik het overtrek op het bed, met de bedoeling er andere stofjes bij te leggen om zo een combinatie te maken. Maar zover is het nooit gekomen. Ik ging helemaal over naar de love-it kant. Het dekbedovertrek is er amper afgegaan sindsdien. Tot “grote blijdschap” van Mr. Big. En nu ik de muur blauw heb gaat hij echt niet meer weg! Ben benieuwd of ikea het dekbedovertrek nog verkoopt. Misschien moet ik maar een nieuwe kopen voor het verknippen.
Het bed kan je uitschuiven naar een tweepersoons. Ideaal dus voor logees maar als Pinda groot genoeg is voor een groot bed gaat ze mooi hierin. Als we logees hebben moeten we maar wat anders verzinnen. En Pinda heeft een zachtgroene muur, daar past het overtrek ook weer mooi bij!
 
Moraal van het verhaal, ikea is een fijne winkel.
Oja, en nuance aquablauw van Flexa is mooi.
En mr. Big vind het nu wel een frisse zolderkamer, hij ging zelfs zover om te zeggen dat het dekbedovertrek wel leuk stond. Op mijn zolder dan, niet op zijn (ons) bed. Maar aangezien hij vaker een idee van mij in eerste instantie niets vindt maar het achteraf wel met mij eens is, denk ik dat ik toch maar eens een tweepersoons bloementjesdekbedovertrek ga halen.
 
Geef een reactie

