Bijna jarig

 
Mr. Big is morgen jarig! Hij wordt 19 heeft hij besloten. Dat betekend dat ik 15 ben geworden want we schelen 4 jaar. Of misschien ben ik 23 geworden, dan schelen we 4 jaar de andere kant op. Ik ben liever weer 23 dan 15 denk ik.
Voor de gelegenheid wilde ik eens bitterkoekjestaart maken. Dat leek mij wel wat. Ik heb en springvorm geleend en alle ingrediënten gekocht. Het begon echter niet zo goed. De bitterkoekjes moesten verkruimeld worden in de keukenmachine. Die heb ik niet, maar ik heb wel een staafmixer waar ik zo’n hakmolen op kan zetten. Dacht ik. Ik was vergeten dat ik die laatst kapot gemaakt, ik weet alleen niet meer hoe. En bitterkoekjes kan je niet verkruimelen door er met een deegroller overheen te gaan. En met een mes snijden is ook niet zo heel goed te doen. Dus mr. Big en ik hebben met de handen 500 gram (dat zijn twee pakken) bitterkoekjes verkruimeld. En dat was niet fijn om te doen. Toen heb ik alle andere stappen van het recept doorlopen. Bleek dat ik meer bodem had dan room. Daar snapte ik echt helemaal niets van. Maar toen bleek ook dat ik een veel grotere springvorm had dan in het recept stond aangeven. Toen snapte ik het wel.
Geen bitterkoekjestaart voor morgen dus. Ik ga wel even langs de multivlaai. Ik heb wel appelgebakjes gemaakt, we hebben wel iets dat zelfgemaakt is gelukkig.
 
Edit; helemaal vergeten (snap niet hoe) maar ik moest dus ook slagroom kloppen. Sprong er ineens een draad van de garde af. Hele keuken en ik onder de slagroom. Het is gewoon niet mijn maak-een-taart-dag.
Geef een reactie

