Rituelen

Ik zag ze weer vliegen dacht ik. Maar dit keer toch niet, Pinda was de schuldige. Sinds kort zet ze overal kleine verzamelingetjes neer. Little people figuurtjes vind ik overal terug in groepjes van 3 of meer. Vooral de zebra’s, daar heeft ze er drie van en die drie staan dan ook altijd bij elkaar. Maar de twee sneeuwwitjes, de heks en de houthakker zijn ook een groepje. Haar armbandjes liggen vaak ook bij elkaar, de poppen zelfde laken een pak.
 
 
 
Ze heeft wel meer van deze rituelen. Als ze haar jas aan moet trekken doet ze eerst altijd de verkeerde arm in de verkeerde mouw. Daarna lacht ze met haar hand voor de mond en doet de goede arm in de mouw. Ik hoef helemaal niets te zeggen daarvoor, dit doet ze helemaal uit zichzelf. De deur uitgaan met de jas los is verboden. Ze zet geen stap over de drempel voordat je zegt dat ze zo de deur wel uit mag. Op haar fles moet altijd een dop en de onderzetters moeten altijd opgestapeld zijn. Als je je glas niet snel genoeg terugzet op de onderzetter ben je hem kwijt. Deuren en traphekjes moeten dicht, ook al zeg je dat ze open moeten blijven. Deuren die voor mijn neus dichgeslagen worden, het is ontelbare keren gebeurd de laatste tijd. En bij elke tunnel die we doorgaan (met fiets of auto) gaan de armpjes in de lucht en roept ze WIIIIIIIIIIIIIII. Ik zweer, we hebben het niet aangeleerd!
Geef een reactie

