Slaap, spelen en sprongetjes

:: Pinda; “pop kus… mmmmmmmmmwah”
 
Zo daar ben ik weer. Woensdag ging niet soepeler dan dinsdag, om een compleet andere reden maar daarover later meer.
Pinda wilde gistermiddag niet slapen. Als in helemaal niet. Rond 12.30 ging ze naar bed. Ik vroeg nog of ze lekker ging slapen en ze antwoordde ja. Niet dus. Rond 2 uur hoorde ik haar nog volop zingen. Daarna was er even een kleine rustpauze van 10 minuten. En toen werd het gezang hervat. Rond 15.30 was het echt stil en drie kwartier later riep ze me alweer. Ik betwijfel ten zeerste of ze die drie kwartier geslapen heeft. We hebben haar voor 7 uur ’s avonds weer in bed gestopt, want er was geen land mee te bezeilen en het was meteen stil. Toen we later gingen kijken lag ze nog net zo als toen we haar in bed stopten. En vanochtend zat zelfs haar slaapzak en dekbed nog ingestopt. Normaal beweegt ze zo veel dat de slaapzak los ligt en haar dekbed helemaal ondersteboven omgekeerd en binnenstebuiten ergens in een hoekje gedrukt is. Ze was dus vandaag een stuk vrolijker.
Maar volgens mij heeft ze weer zo’n ontwikkelingssprongetje gemaakt. Ik merk een verschil in haar spelen en haar praten. Ze speelt veel meer met een verhaal. Haar poppen worden weer overal naar toe gesleept, ze vertelt er hele verhalen tegen en geeft ze kusjes tussendoor. Ze geeft de poppen drinken uit haar fles en kruimeltjes van haar bord. Niet in alles is ze zo aardig met ze hoor, regelmatig moet ik ze uit de kattepaal plukken omdat ze de poppen er head-first in heeft gestopt.
Ze begint nu ineens zinnetjes te vormen, “papa kijk eens” bijvoorbeeld. Dat betekent dan mama kijk eens want ik ben nog steeds papa. Ik moet zeggen dat ik daar een beetje gefrustreerd van wordt maar het is niet anders. Ook zegt ze “Nona aai”(Nona is de kat) waarbij ze dus daadwerkelijk Nona aait en dan “Nona daaaaaag” waarbij Nona een duw krijgt en ruw van haar kussen af wordt gedrukt. Arme Nona.  “Papa es op” is mama ik heb mij fles (es) leeg (op). Superkind. De nieuwe Einstein. Nu nog mama leren zeggen.
 

:: kruimeltjes voeren aan de pop

Geef een reactie

