Herfst

Hij is af, de quilt op bestelling! Eigenlijk gisteren al maar ik kan hem natuurlijk niet hier laten zien voor ik hem aflever nietwaar. En het afleveren was zo leuk! Het maken trouwens ook.
Het is me zo ontzettend meegevallen, op een paar gebroken naalden na is alles best wel soepel gegaan. Ik heb 6 verschillende stofjes gebruikt, een rode effen katoen, een bordeaux effen katoen, een terracotta katoen/linnen blend, een bedrukte bruine katoen, een rode damast en een polyester stofje in terracotta. De polyester ga ik niet meer gebruiken, die rafelde ontzettend en schoof onder de machine door als ik dat niet wilde en schoof niet door als ik dat wel wilde. Maar hij staat wel mooi in het geheel. En dit keer heb ik zelfs een naam voor de quilt, HERFST. Vanaf het begin al heb ik de herfst in mijn hoofd, het verzoek was immers ook een quilt in herfstkleuren. (maar J & L, jullie mogen er best een andere naam van maken hoor, eeeh Brad bijvoorbeeld, zodat jullie onder Brad op de bank liggen hihi).
 
 

:: de kleuren varieren per foto maar deze geeft het beste de kleuren weer.
 
De statistieken;
216 blokken stof, 36 van elke kleur
bijna 800 meter draad voor het doorstikken
ruim 200 meter draad voor het aan elkaar naaien van de blokken
4 gebroken naalden (na elkaar, dus de machine had kuren, na even uit doen liep hij weer)
3 batterijen in mijn mp3 speler
3 weken werk, maar dan voornamelijk in Pinda’s slaapje
afgesproken formaat was 120 cm x 180 cm maar ik heb mij ergens misrekent… Mr. Big houdt hem hier op en die is 1.88, heeft zijn armen hoog en de quilt raakt net niet de grond. Maar het grotere formaat was geen probleem hoorde ik.
Voor de geïnteresseerden, ik heb een disapearing 9 patch patroon gebruikt.

Geef een reactie

