Prikkerig

 
:: zijn er ook camera’s die ervoor zorgen dat kindjes stilzitten zodat er scherpe foto’s gemaakt kunnen worden?
 
We hebben het overleefd, de eerste inenting tegen de Mexicaanse Griep. Vandaag was Pinda dus aan de beurt, samen met een hele boel andere kindjes. En het viel reuze mee. Het was druk maar goed georganiseerd.
Pinda heeft tijdens de prik geen traan gelaten, toen we bij de tafel wegliepen had ze ineens door wat er gebeurd was geloof ik en toen kwamen de tranen. En moest ze mij even heel hard vasthouden, met haar hoofdje bijna begraven in mijn schouder. De meegebrachte sultana’s hielpen gelukkig bij het troosten. En het croissantje dat ze vanmiddag op mocht eten voor de tv, kijkend naar in de droomtuin die ik laatst opgenomen had. En vanmiddag krijgt ze een verassingsei van de bibaboerderij. Hmmm, misschien heb ik meer last van de inenting dan Pinda zelf. Want leuk vond ik het zeker niet.
En natuurlijk hebben wij weer iets raars meegemaakt in de sporthal/prikpost. Terwijl we in de rij stonden, de volgende die aan de beurt waren, zei de mevrouw van het Rode Kruis naast mij; ‘zou je het wel doen?’ Ik keek haar een beetje raar aan en vroeg of ze inenten bedoelde. ‘Ja’, zei ze, ‘zou je haar wel inenten?’ Ik antwoorde met ja (daarvoor was ik daar toch immers). ‘Nou’, zegt ze, ‘ik zou het niet doen’.  Na haar verbouwereerd aan te kijken heb ik haar hartelijk bedankt voor die mededeling, fijn dat ze mij in haar Rode Kruis kleding dit aan mij vertelde, op deze plek, op dit moment en dat het erg bemoedigend was haar persoonlijke mening te horen. (op deze momenten ben ik zooooo blij dat ik erg assertief ben, bedankt mam!)
Deze tactische Rode Kruis mevrouw was niet onder de indruk van mijn antwoord. Ik heb haar dan ook maar verder genegeerd. Maar eenmaal buiten dacht ik dat als ik nu niet terug ga om dit te melden dat ik dit heel erg zou betreuren. Ik heb dus iemand aangesproken die eruit zag alsof ze de leiding had (en dat was ook zo) en die was net zo verbaasd als ik. En ze zou actie ondernemen. Mooi. Vierendelen en stenigen die hap. Nouja, streng toespreken in ieder geval.
En het leukste? 16 december mogen we weer…
Geef een reactie

