Sinterklaas deel I van II

 
Vandaag hadden we het eerste van twee delen van het Sinterklaasfeest 2009. En het is achter de rug, met een flinke opbrengst! Een setje speelgoedpannen, een setje kinderovenwanten en een winkelmandje met mini boodschapjes. Sinterklaas had de regie dit jaar een beetje uit handen gegeven, aan de kant van mr. Big zijn er 7 kleinkinderen en Sint had waarschijnlijk bedacht dat dat er teveel voor hem waren. We allemaal de opdracht gekregen om een kadootje voor eigen kind te halen en Opa en Oma kochten dan ook wat. Ideaal! Zeker met 6 neefjes en nichtjes! Op een gegeven moment ben weet je echt niet meer wat je moet geven dus ik ben het helemaal met Sint eens dat we het dit jaar anders aanpakten.
Pinda wist meteen wat ze aanmoest met de kadootjes. Alle deksel werden op de pannen gezet en er af en toe afgehaald om wat ingredienten in de pannen te doen. Ze let dus echt goed op als ik in de keuken sta. Maar nu kan ze haar eigen pannen gebruiken in plaats van mijn kleine sauspannetje en mijn houten pollepels. Voor haar verjaardag willen we kijken voor een keukentje, maar dan wel zo’n mooie houten. Ik hou niet zo erg van plastic.
Pinda wist ook prima wat ze moest doen met de pepernoten, chocolade en speculaas. En met de gehaktballetjes van Opa H. Maar dat is een kwestie van erfelijke belasting, haar ouders weten ook prima wat ze daar mee moeten doen.
Morgen deel II, met mijn kant van de familie. Ook daar heeft de Sint de regie een beetje uit handen gegeven, er zullen ook surprises zijn….
Geef een reactie

