Griepprik deel II

 
:: Helemaal zoned-out voor de televisie met de vinger in de mond. Dat doet ze alleen als ze echt zielig is.
 
Toen was het ineens woensdag 16 december en moest Pinda weer op voor de mexicaanse griepprik. Ging het de vorige keer heel goed, zijn er amper traantjes gekomen, vandaag ging het heel anders.
Bij binnenkomst was het sfeertje al heel anders, waren de ouders de vorige keer gespannen nu hadden de kinderen feilloos door wat er ging gebeuren. En er was heel veel gehuil. Pinda stond meteen al stil. Maar ze wilde wel heel graag dicht bij mij bleven dus toen ik doorliep moest ze wel mee. Eenmaal in de rij aangesloten klemde ze zich helemaal aan mij vast. Haar jas en trui uitkrijgen was een hele opgave. Maar nog geen traantjes. Neeee die bewaarde ze voor het moment waarop ze de prik kreeg.
Ontroostbaar. Geen sultana, vlaggetje of drinken kon haar afleiden. Ze wilde alleen maar heel dicht bij mij zitten. Nou dat kan geregeld worden hoor schat. Ik heb dus veel langer dan gepland in de sportzaal doorgebracht en haar met veel moeite in de trui en jas gekregen. Ondertussen had ze het vlaggetje door dat ze na de prik gekregen had en toen ging het een beetje. Maar fietsen met een kind voorop met een vlaggetje in haar hand zag ik niet zitten. In gedachten zag ik mijzelf al tien keer stoppen omdat ze dat vlaggetje losgelaten had, of regelmatig dat ding in mijn ogen krijgen enzo. Dus het vlaggetje moest in de fietstas. En dat is niet leuk, een mama die je zuurverdiende vlaggetje afpakt terwijl je al zoooo zielig bent. Bij elke hobbel en kuil onderweg werd er weer gehuild. Eenmaal thuis moest er weer flink geknuffeld worden en het vlaggetje werd opgegeten. Dus ik smeerde maar een boterham voor haar. Weer huilen want het vlaggetje was blijkbaar lekkerder. Nadat ze de helft van het stokje afgebroken/afgebeten had begon ze eindelijk aan haar boterham. Lekker met chocopasta en voor de tv.
Maar dan het ergste, de pyjama aantrekken. Haar arm doet echt zeer, je mag er niet eens naar kijken. Weer huilen natuurlijk. En niet alleen Pinda. Ik kan veel hebben maar dat je kind huilt omdat het echt pijn heeft….
Nu slaapt ze nog, al 3 uur aan een stuk. Ik laat haar lekker liggen, dan gaat ze vanavond maar wat later naar bed. Stomme prik.
Geef een reactie

