Ben ik gek

 
:: Borduurgaren, dit is niet alles, alleen het deel van mijn oma. Ik heb nog een tas.
 
Als je maar iets lijkt op mij dan moet je alle hobbymaterialen overzichtelijk hebben. Want je bent al zo’n chaoot, je hoofd loopt over met ideeën dus er moet tenminste iets zijn dat overzichtelijk is. Grote vorderingen zijn al gemaakt, de stof ligt grotendeels op kleur in de kast, niet allemaal even netjes maar wel zo dat ik in een oogopslag kan zien wat ik heb. Of eigenlijk in meerdere oogopslagen want laatst is het natuurlijk flink uitgebreid. En toen zag ik het opbergsysteem van Miekk’s en heb ik ook mijn bandjes en lintjes georganiseerd.
Maar datzelfde systeem is dus te gebruiken bij borduurgaren. En net zoals met stof en lintjes heb ik in de loop der jaren veel borduurgaren gekregen, van mijn oma die besloot nadat ze een staaroperatie was ondergaan dat ze niet meer kon borduren op gewone borduurstof. ze had zich ooit voorgenomen om nooit maar dan ook nooit op Aida-stof te borduren. Als je niet heel goed meer ziet is Aida wel makkelijker maar ze vond het altijd zoooo lelijk. En dat ben ik wel een beetje met haar eens. Het leverde mij in ieder geval deze ongelooflijk mooie en grote sigarendoos met borduugaren op. Maar helemaal handig is deze niet door de grootte. Zelf had ik nog wat borduurgaren over van diverse projectjes en het garen van mijn moeder en oma aan moeders kant heb ik ook geerfd. Allemaal op andere manieren opgeborgen.
Gisteravond heb ik alles bij elkaar gezocht om kaartjes te maken waarop ze gewikkeld konden worden. En ik kwam erachter dat dit een heel karwei is. Veel groter dan ik verwacht had. Heel veel groter. HEEEEEEEL VEEEEEEL. Dus mijn vraag, ben ik gek? Heb ik last van grootheidswaanzin of tenminste chronische overschatting? WTF (pardon my french) dacht ik, dacht ik echt dit in een avondje te doen? Heb ik nog niet genoeg te doen? Ondanks mijn werkeloosheid/ gedeeltelijke werkeloosheid wordt het huis er niet schoner op. Vanwege dit soort projectjes. Maar de zolder (mijn plek) wordt zo wel netter. En Pinda zwermt de hele tijd om mij heen, ooooooh moooooij te roepen. Ze houdt wel van die kleurtjes zo bij elkaar. Net zoals haar moeder.
 
:: een beginnetje, oftewel, één avondje werk
Geef een reactie

