Echt waar? Morgen al?

:: Olvarit potjes met waxinelichtjes en kersthangers van de Blokker
 
Ik snap er niets van. Okee, vorige week begon het te sneeuwen en te vriezen maar de week daarvoor was het toch nog hoogzomer? Waar zijn de maanden september, oktober en november gebleven? Ik ben ze gewoon kwijt. En nu is het morgen al kerst. Ik ben helemaal niet in de kerststemming. En daar baal ik van want normaal vind ik kerst heel leuk maar dit jaar lukt het niet. Kweetnietwaarom.
Dus heb ik maar foto’s gemaakt van kerstdingen in mijn huis. Misschien helpt dat.
 
Ik hou van rustige, vergrijsde kleuren in huis. Maar kleur, daarvan ben ik nog lang niet genezen hoor. Toen ik deze kerststal tegenkwam kon ik die echt niet laten staan. En ze zijn ook nog van hout dus Pinda vriendelijk (AH-aankoop maar volgens mij echt overal uitverkocht).
 

En dan als tegenhanger een witte krans. Met allemaal pompom-etjes, vastgemaakt met een speldje elk. Eerst heb ik een ledverlichting op batterijen om een piepschuimkrans gevlochten en daarna alle witte pommetjes vastgeprikt. De engeltjes zijn heel oud. Stonden vroeger bij mij thuis en misschien waren ze toen al oud, in totaal heb ik er twaalf, in allerlei kleuren. Ik ben er heel gek op maar ook heel voorzichtig mee dus ze staan in de kast (hier zit een glazen deur voor).

In de gang heb ik dan weer wel vergrijsde kleuren.

En dan mag de kerstboom natuurlijk niet ontbreken. Nou hij is groot. En ik dacht al dat ik te weinig ballen had dus zijn er stoffen hartjes in gekomen. En chocolade kerstballen. En zuurstokjes. En toen slaagde ik bij de Blokker ook nog voor paddestoeltjes (nu ook voor de halve prijs, allen naar de Blokker!). Het is een lekker volle boom geworden. Vol met kleur. En ik ben er weg van al is hij misschien wat rommelig. En Pinda vind hem helemaal geweldig!

:: de bal en ballon waren geen vooropgezet design-feature-ding. Dat was Pinda’s bijdrage.

 
En als ik dan nog echt niet wil geloven dat het bijna kerst is, misschien overtuigen de lege vakjes van de advent kalender mij wel….
 
Geef een reactie

