Matroesjka’s

 Heerlijk he? Kerst! De kerststemming is nog steeds niet langsgekomen maar ik geniet er wel van dat mr. Big lekker vrij is en ik wat langer kan fröbelen op de bank. Gisteren hebben we lekker films gekeken, de Kameleon 2 onder andere,en gegourmet. Nee, gegrild want het is een grilplaat. Met z’n drietjes. Vandaag zijn we bij Opa en Oma H geweest, koffie drinken en morgen gaan we met mijn kant van de familie weer gourmetten. Erg hè, twee keer gourmetten. Nee hoor, kan nog veel erger. Maandag gaan we weer gourmetten maar dan bij opa en oma H. Aaaah, wat een weelde.

 

Het fröbelen bestond uit borduren. Je zou denken dat ik geen garen meer kan zien maar ik kwam juist van die mooie kleurtjes tegen. En al het garen is zo lekker overzichtelijk opgeborgen. Aaah, wat een weelde.
Laatst had ik al een matroesjka voor mijzelf gemaakt. Ook met kraaltjes onderaan maar dan aan satijnlintjes. En daar liet ik Pinda mee spelen als ze wilde. Nee, is niet onverantwoord want Pinda stopt weinig in haar mond. Het ging mij erom of ik alles wel goed en stevig in elkaar had gezet. Maar kraaltjes aan satijnlintjes is niet Pinda-bestendig blijkt. Ze braken af, Pinda trok er de hele tijd aan en ik had het vastgestikt met een grote steeklengte dus het ging verkeerd. Deze matroesjka’s hebben een suede veter met kraaltjes en alles is vastgezet met een kleinere steeklengte en dat gaat helemaal goed. Tijd dus om er een paar nieuwe te maken en in de winkel te zetten! Aaaaah, wat een weelde.
 
2 thoughts on “Matroesjka’s

  1. Hoi,
    Via afbeeldingen (google) kwam ik op jouw matroesjka’s terecht.
    Echt helemaal leuk.
    Daar wordt je vrolijk van en zin om ook te borduren.
    Kun je me aangeven waar je dit patroontje vandaan hebt?
    Heb je een winkeltje, of maak je deze artikelen voor jezelf (& vrienden/familie)?

    hoor graag van je
    Groetje
    Germaine

Geef een reactie

