Inspiratie…loos

Pffff. Het loggen lag een beetje plat de laatste week. En ik heb geen inspiratie om een lollig verhaaltje te schrijven vandaag. Ik wil alleen maar een lekker wijntje drinken, onder mijn quilt zitten en een beetje kijken naar mijn haakwerk, misschien zelfs een beetje haken.
Maar er moest vandaag gewerkt worden. Bij een mevrouw die volgens mij een beetje last heeft van stemmingswisselingen en waarbij het soms beter is om even niets te zeggen. Tot overmaat van ramp gleed ik ook nog uit toen ik boodschappen voor haar deed. En nu heb ik een dikke knie. Ik hoop nu dat iedereen die mij persoonlijk kent denkt “och arme” en niet alleen “goh, dat dat niet eerder is gebeurd met al die sneeuw en gladheid”. Ik ben niet zo handig motorisch gezien en veel mensen weten dat. En een dikke knie is geen zeldzaamheid bij mij. Maar ik ben echt wel even zielig hoor!
Gelukkig heb ik mijn favoriete comfort-food kunnen bereiden, burrito’s met patatjes (verantwoord uit de actifry) en broccoli. Broccoli je-weet-wel, omdat het niet altijd feest kan zijn. Gelukkig had ik niet zoveel broccoli gekocht. Ik ben niet heel gek op broccoli. Hoe vaak zou je broccoli in een logje kunnen zetten? Broccoli, brocccccollllie BROCCOLI.
En het allerergste, Pinda pikt mijn slechte bui op en mekkert ook een beetje. Daar heeft ze ook wel recht op want ze klom weer eens op de trap en voor ik er wat van kon zeggen stuiterde ze er ook weer af. Een buil en een geschaafde pols als resultaat. Nu zijn we beiden zielig. Mr. Big niet hoor. Die is mega-man. Macho-man. Die heeft nergens last van. Maar de avond is nog niet om. Vanavond moet hij, als het meezit, onze oude koelkast verslepen want die hebben we verkocht. Willen jullie allemaal duimen dat er niets mt hem gebeurd? Want dan kan hij ons lekker verzorgen.
Geef een reactie

