Kort koppie

Foei foei, wat kou aan mijn hoofd.

Ik kom net bij de kapper vandaan en ik heb een flink stuk van mijn haar af. Ik had mijn haar lang, altijd in een zo’n klem en een beetje saai. Nu is het dus een stukje korter, niet kort hoor, maar ik krijg het denk ik niet meer in zo’n knip. En Pinda keek mij even heel raar aan en mr. Big zegt steeds maar dat het wel kort is. Maar ik ben er blij mee! Eenmaal thuis heb ik meteen de verf uit het kastje gepakt. Als je zo voor een kappersspiegel zit dan zie je ineens dat je toch wel veel uitgroei hebt. Volgens mij doen ze dat erom, zodat je ter plekke besluit om daar je haar maar te verven. Opzet half geslaagd dus bij mij

 Mijn haakwerk is ook gegroeid, maar heeft geen last van uitgroei. Wel heb ik last van te weinig wol. Ik heb er al 12 bollen wit doorgejaagd. Ongelooflijk. Ik heb er nog wel minstens 12 nodig, waarschijnlijk nog meer. Maar ik vind het nog steeds leuk! Het schiet lekker op, je hebt gewoon heel snel resultaat. Ik neem de stukjes ook overal mee naar toe, vanochtend zat ik al hakend te wachten op mijn beurt bij de kapper. Ideaal zo’n hobby.

9 thoughts on “Kort koppie

  1. hehe,ben weer helemaal bij met hutsefluts,had een maand niet gekeken i.v.m. vakantie.
    Leuk hoor om weer alles te lezen over pinda en haar avonturen,groetjes Joke

  2. @Joke: welkom terug! Jij hebt het moi gehad zeg! Ik heb gisteren de foto’s bekeken op Picasa!
    @Babs: Klaar? Nou niet helemaal. Ik heb net uitgerekend dat ik nog 58 blokken moet haken, 12 nog in het geheel en van 46 alleen nog het wit. Dan heb ik een deken van 120 x 150.

  3. wow!!! dan heb je een 2-persoons!

    Ik probeerde je bij te houden maar dat is allang verloren zaak.. ik denk dat ik er mar beter een babydekentje ervan kan maken want voordat ik klaar ben zijn we een paar jaar verder. maar heb er nog steeds schik in, jij ook hopenlijk… 🙂

    • Naja, niet echt hoor. 120×150 is het formaat van een deken op de bank, zo een die je dan lekker over je benen gooit. 2 persoons is heel veel groter. En die babydeken, dat vind ik een heel goed idee, alleen dat “jaren” vind ik minder. Haak gewoon sneller door en zorg voor een neefje of nichtje! Phahaha! Straks vind je die droombaan en dan pas ik wel op! Hell, ik maak dan zelf wel een babydeken voor hem/haar. En quilt. En kleertjes. En knuffels. En de rest.

  4. hahaha, als dat allemaal uitkomt zoals je het opschrijft, teken ik ervoor!!! hihii
    maar ik ga gewoon verder me haken en zie wel wanneer ik het zat ben. weet onderhand dat ik teveel op de hals hal maar ben ook weer zo koppig dat die deken dan toch af moet…. ja wordt soms ook moe van mezelf hihihii

    hoop dat het vandaag al weer wat beter is met pinda

Geef een reactie

