Overhaast

:: Rara waar is Pinda

Weet je nog dat ik zei dat het iets beter ging met Pinda? Overhaaste uitspraak. Ze houdt geen eten binnen, dat wil zeggen, als ze al eet. Gelukkig drinkt ze nog steeds al is ook dat minder dan normaal. Maar tussendoor? Geen probleem. Spelen alsof er niets aan de hand is. Gisteren heeft ze nog geen 100 ml pap gehad, welgeteld twee nibbeltjes van haar brood, een klein stukje ontbijtkoek, misschien een hapje kip, twee hapjes aardappel en wat doperwtjes gehad. 3 vieze luiers bracht dat op. En vies badwater. Toen we probeerden om haar wat fruit te geven gaf ze over. Pffff. Vanochtend hebben we de huisarts gebeld, de situatie voorgelegd en de assistente wilde toch graag dat we even langskwamen, ook omdat je net voor het weekend zit. Schijnt dat kinderen ook zo’n last van diaree kunnen hebben als ze een oorontsteking of zelfs longonsteking hebben. De arts heeft haar onderzocht, goedgekeurd en we moeten het gewoon per dag bekijken. Wordt ze suf, meteen bellen. Drinkt ze niet meer, meteen bellen. Geen plasluiers, meteen bellen. We kijken dus maar.

Lang leve de accu van de laptop trouwens, de stroom vliegt er ineens door hier. Ook maar weer aankijken.

Ik loop al twee dagen rond met een nare kriebel. En ik weet niet waar dat door komt. Ik ben onrustig, heb het gevoel dat alles snel moet (en zou niet weten waarom want ik hoef niet te werken deze dagen en niemand zal mij zeggen hoe ik mijn tijd in moet delen of wat ik nog allemaal moet doen). Maar de kriebel blijft. Vanochtend werd ik wakker om 04.30 en kon natuurlijk niet weer in slaap komen. Om 05.30 ben ik maar opgestaan en ben op zolder gaan rommelen. Lekker. Ik heb eerst dingen opgeruimd om daarna weer andere stofjes uit de kast te trekken dus met de rommel ben ik eigenlijk niets opgeschoten. Maar ik kan al weer 4 dingen van mijn to-do lijstje afstrepen, maar die kan ik hier nog niet kwijt want 3 dingen zijn kadootjes. Nu ben ik alleen wel een beetje moe. gôh hoe zou dat toch komen.

He, gelukkig, de stroom is weer terug!

Ik denk dat ik voor het eerst echt last heb van het weer. Dat het ook op mijn humeur slaat bedoel ik. Ik heb al twee jaar overdag geen auto, ben aangewezen op de fiets en in die twee jaar kan ik het op een hand, zelfs op drie vingers, de keren tellen dat ik de fiets vervloekte, of tenminste dacht dat een auto toch wel handig is. Maar deze winter heb ik alle vingers al wel nodig gehad.

Zo lekker, even van mij af schrijven. Gaat alweer een stuk beter. Bedankt voor de aandacht. Tenzij jullie allang afgehaakt zijn tijdens mijn zielige verhaal. Dat mag. Geen probleem. Dan heeft deze alinea eigenlijk geen zin. Groetjes!

5 thoughts on “Overhaast

  1. Beetje rommelen en opruimen dus, zo hou je jezelf gezellig bezig;-)
    Troost het een beetje als ik vertel dat het in Zuid Frankrijk ook sneeuwt en rond het vriespunt is?
    In iedere geval, beterschap voor Pinda. Kleine kindjes horen niet ziek te zijn. Grote kindjes trouwens ook niet…

    • @Helga; Nooooouuuuu, het was ook wel fijn om te weten dat er ergens nog wat fijne temperaturen te vinden zijn, zonder sneeuw. Joke heeft die onlangs gevonden, in Nieuw Zeeland en Fiji. Die ging van plus 35 graden naar min5 hier op Schiphol. Da’s pas erg denk ik.

  2. Hoi lieverds,

    Fijn dat de dokter jullie gerustgesteld heeft wat betreft Pinda,s gezondheid.Gelukkig knappen ze ook meestal snel weer op.Wat die onrust betreft dat heeft vast met deze lange winter te maken,want je hoort het van alle kanten dat mensen het goed zat zijn,dus met z,n allen nog even doorbijten en je verheugen op de komende lente.

    Veel liefs,
    Opa H en Oma J.
    xxxxxxxxxxxxxxx

Geef een reactie

