Verrassing!

Gisteren was het weer zo’n rare-anders-lopende-dag-dan-verwacht dag. Kreeg ik ’s morgens een belletje dat de gordijnen voor de slaapkamer eindelijk binnen waren, stapten we meteen op de fiets om deze op te halen. Hierna snel stemmen, wat boodschappen halen en snel naar huis om de gordijnen op te hangen (en schoon te maken dus). En de hele dag voelde ik me al een beetje trillerig. Ik had weer een bloedsuiker-meetdag gisteren en zat constant te laag. Al het fietsen, poetsen en druk bezig zijn helpt dan ook niet, ik moet dan echt meer eten. Maar als je suiker te laag zit, heb je daar niet zo’n zin in. Toch heb ik mijzelf gedwongen om een flinke lunch te eten. Ik was namelijk ontzettend moe maar durfde niet zomaar te gaan slapen. Je weet maar nooit met die lage suikers, voor hetzelfde geldt zak ik weg. De bloedsuikers kwamen weer iets meer op peil en ik durfde de ogen te sluiten. Voor twee hele uren. TWEE. Zomaar overdag. Wat erg. Ik heb de hele middag dus niets meer gedaan. Niet stof gezogen beneden (en daar ben ik nu heeeel blij mee). Niet verder met de quilt. Geen was wegruimen. Zelfs geen tv kijken. Helemaal niets. Toen ik wakker werd, werd Pinda ook wakker. Niet voor herhaling vatbaar hoor.

En toen alsof de afzender het wist, arriveerde er een grote envelop. Met een brief erbij van Martine. Martine deed ook mee aan de Cisca-kadootjes-actie en daar heb ik heel veel geluk mee.

Zij heeft, samen met Matten een mooie sjaal voor mij gemaakt. Mooi is een understatement. Ik moest er zelfs om huilen, zo mooi vond ik hem. Matten, zo schreef ze, is een verstandelijk gehandicapte, spastische jongen en sinds 8 jaar een vriend van haar. Hij heeft zelf de kleuren uitgezocht en alles gevilt. Onlangs heeft hij een operatie gehad dus het was soms heel vermoeiend voor hem. Matten, petje af, ongelooflijk goed wat je gedaan hebt. Ik denk dat je hier echt wel je werk van kan maken hoor!

Mocht Cisca volgend jaar weer een kadootjes-actie doen, doe dan mee. Zie je de naam van Martine staan als laatste  doe dan helemaal mee (dan moet zij dus aan jou een kadootje sturen) je zal zeker niet worden teleurgesteld.

Zo en nu stop ik. Want ik ga voor de spiegel staan met mijn sjaal. Ik ga vanmiddag gewoon weer niets doen, alleen maar voor de spiegel staan met mijn sjaal. O zo.

detail

4 thoughts on “Verrassing!

  1. Hoi,
    Hier word ik toch zo blij van als ik dat verhaal van de sjaal lees en de inspanning van deze gehandicapte jongen om voor jou iets moois te
    maken.Als je op moment de TV aanzet of de krant leest is het alleen maar ellende en elkaar af maken in de politiek.Gelukkig gebeuren er nog steeds ook mooie dingen.Matten en Martine geweldig gedaan!!!
    Mamma van Pinda,denk eraan goed voor jezelf zorgen hoor en neem maar af en toe die rustperiode, dat heb je gewoon nodig!!!

    Veel liefs,
    Opa H en Oma J.
    xxxxxxxxxxxx

  2. @Opa en Oma; Ja he, juist door alle rare berichten in het nieuws ontdekt ik steeds weer dat de wereld helemaal niet zo slecht is als bijvoorbeeld “geachte heer” Wilders ons wil doen geloven. Of dat de jeugd echt niet zo ver is afgegleden als de SGP en CU ons vertellen. Om met de woorden van K3 te spreken “de wereld is mooi”. Misschien moeten die dames de politiek in….

Geef een reactie

