Boeke

Pinda heeft helemaal de boeken ontdekt. Ineens heeft ze zelfs geduld om voorgelezen te worden en o wee als we dat niet snel genoeg doen. Ik heb van het weekend alle boeken met niet-peuter-bestendige bladzijdes naar beneden gehaald want ook daar kan ze ineens heel goed mee overweg. Ze kruipt nu bij je op schoot en bedenkt binnen twee seconden dat ze nog een boek erbij wil hebben om weer heel snel van je schoot af te kruipen om een boekje op te halen. Zo leuk, ze hangt dan zo halverwege, krijgt een nadenk-fronsje en zegt “Boeke? Ja!”. Gisteren was ze een beetje druk, dus ik pakte het grote kabouter voorlees boek dat sinterklaas had gebracht vorig jaar, zo’n boek met voor elke dag een ander verhaaltje, bij elk verhaaltje staat dan een datum. Nu begin je natuurlijk voor in een boek, maar dat is dan 1 januari. En het was gisteren geen 1 januari. Oplossing, veel verhaaltjes lezen. We zitten nu op 15 januari en madam was nog boos dat ik ophield met voorlezen. Zal mij benieuwen wanneer we op de juiste datum aanbeland zijn maar op dit tempo kan dat vast niet lang duren. En dan moet ze terug naar een klein verhaaltje per keer. Da’s oneerlijk. Ik denk dat we alle 365-kabouter-verhaaltjes-boek-regels maar breken en gewoon meerdere verhaaltjes in een keer blijven lezen. Nu maar hopen dat de kabouter-voorlees-politie niet langskomt.

:: Oja, de Hema heeft leuke Fiep Westendorp (jeweetwel, van jip en janneke) t-shirts. Pinda heeft een grijze, met de kat erop, met (hoe toepasselijk) het onderschrift I’ll do it my way…

16 thoughts on “Boeke

  1. Geen nood. Pinda’s grote neven hebben dan nog altijd 365 apenstreken, 365 berenverhaaltjes en voor elke dag een poesje in de kast liggen.

  2. Hoi!
    Ik wilde bij deze even zeggen dat je echt een leuk blogje hebt!
    Ik ben er via Miekk’s opgekomen, ik heb je in mijn blog lijst gezet..
    Oh ja, dat gehaakte kleed is echt om op te eten… zo leuk!

  3. Lieve Pinda,
    Zie ik je foto en denk ik toch even dat ik een foto van jou pappa van vroeger zie.Zo sprekend! Oma werd weer helemaal nostalgisch!

    Veel kusjes ,
    Opa H en Oma J.
    xxxxxxxxxxxxxxxx

  4. Ik moet dringend nog eens naar de hema.
    Fijn toch, als ze boekjes ontdekken. Kleine Pruts is er ook al helemaal mee weg, maar dan vooral om erop te knabbelen en stukken uit te scheuren. Hier moeten dus nog even de niet-peuter-proof-boeken aan de kant 😉

  5. Ja! Die hema- shirtjes van Jip en Janneke zijn erg leuk!!!
    Ik heb er voor mijn 3 kindjes ook alle 3 een gekocht!
    Je blog is ook erg leuk trouwens!
    Groetjes Cindy

  6. mmm. ik ken t gevoel dat ze met dr kontje naar
    je toedraaid met n boekje in haar hand!!!

    Super ..voorlezen is altijd goed! Geniet ervan!!!

    xx Magda

  7. SUPER leuk t-shirt! Ik zag ze laatst ook al liggen en had ze bijna gehaald om nog een paar jaar in de kast te hebben voor ooit een kleine Bouke of Babs. maar vond dat toch iets te gortig. Nu kan ik er ook zo van genieten als Pina het aan heeft 🙂

Geef een reactie

