Heel geduldig tuinieren

 

Kan ik nu veilig zeggen dat de lente eraan komt of is dat de goden verzoeken? Naja, de zaden in mijn kasje doen het tenminste en de eerste groentes zijn al in de moesbak gezaaid. En dan begint het hè. Het lange wachten. Het dagelijks kijken of er al een stukje ontkieming te zien is. En dat kan ik zo goed hè. Wachten. Heel geduldig ben ik. Iedereen die mij kent kan daar over meepraten. Dat ik zo geduldig ben. Stampvoeten van ongeduld, nooooooiit gedaan. Niet kunnen slapen van de spanning, geen problemen mee. Niet dat ik nu ga stampvoeten of slaap verliezen over het wel of niet ontkiemen van groentezaadjes maar toch…

En alle tulpenbollen waar ik vorig jaar geen plaatsje meer voor kon verzinnen die heb ik in een zinken teil geplant. En nu weet ik niet meer welke kleuren het waren. Ik geloof wit en verschillende kleuren roze. Maar er kan ook zomaar zwart bijzitten. Of rood. Volgens mij had ik geen geel. Maar daar kan ik me ook zomaar in vergissen. En dat niet weten draagt dan ook niet bij aan de ongeduld. Oh nee, ik was juist wel heel geduldig. Toch?

5 thoughts on “Heel geduldig tuinieren

  1. Dag schoonzusje,

    Heb even een vraagje over het zaaien van kruiden in de moestuin.
    Heb je enig idee hoeveel zaadjes je moet planten voor een fatsoenlijk bosje Peterselie, Oregano, Basilicum e.d. Is dat ook 1 zaadje voor 1 plantje
    of strooi maar raak.

    Lieve groetjes,

    Simone

    • @Schoonzusje Simone: gewoon flink zaaien denk ik. Teveel kun je er altijd uittrekken. Maar nu ben ik dit jaar voor het eerst met kruiden zaaien begonnen dus of ik zo’n beste bron van informatie ben weet ik niet…

Geef een reactie

