Rok. Eindelijk.

 

Eindelijk weer eens een kledingstuk afgemaakt! Ik vond een heel leuk couponnetje van 3 euro, en daaruit kon ruim een rokje voor Pinda. Maar toen kwam het. Ik had een maatje 86 uitgetekend. Is dat kind ineens gegroeid en kon de rok niet echt soepel om de heupen heen. Met flink wat sjorren lukte het en dan zat het rokje als gegoten. Niet helemaal ideaal… Maar weer terug naar de les en kijken hoe het rokje het beste uitgelegd kon worden. De tailleband is eraf gegaan, de voor en achterkant van de band is met wat minder zoomtoeslag aan elkaar gezet en klaar. Ik ga absoluut dit patroon nog in een maat groter overtrekken, het is zo’n leuk rokje.

6 thoughts on “Rok. Eindelijk.

  1. Ik moet dringend eens komen bijlezen. Ben hopeloos achter. Ik schrok mij te pletter toen ik op de foto zag hoe groot Pinda wel geworden is.
    Heel mooi rokje is het geworden. Die stof is echt wel super.

    • @Janina Modaal: maar wel even puzzelen om hem in elkaar te zetten! Achteraf was het heel simpel maar als je de beschrijvingen van de Knippie leest dan weet je soms echt niet wat het begin en eind is!

Geef een reactie

