Inspiratie

Kijk, dat heb je soms. Dat je iets heel moois ziet maar ook meteen denkt; dat maak ik zelf wel. En dat je vervolgens compleet vergeet waar je het origineel ook al weer gezien hebt dus van enige degelijke bronvermelding is geen sprake. Ik heb dus van vilt een wolkje gemaakt met vrolijke regendruppels. Volledig geïnspireerd op het wolkje met vrolijke regendruppels van een (volgens mij Amerikaanse) mevrouw. Zie je hoe ik dat doe? Ik zeg volledig geïnspireerd, maar eigenlijk bedoel ik ontzettend gejat. Goochelen met woorden. Kan zo de politiek in, of de makelaardij. Weet je wel, sfeervol en vol karakter betekend aan een serieuze opknapbeurt toe. Dat is dan weer van toepassing op de makelaardij, in de politiek geldt dit niet. Ik vind Geert Wilders serieus aan een serieuze opknapbeurt toe maar zal hem dan weer nooit omschrijven als sfeervol en vol karakter. Okee, weer terug naar mijn wolkje. Omdat dit zo gekopieërd is zal ik dit nooit verkopen, vind ik niet eerlijk. Deze hangt dus lekker voor mijn raam.

Maar soms heb je een idee waarvan je denkt dat het origineel is. Zo ook met mijn girafjes, ik heb het zelf bedacht maar het gebruik van een silhouet van een giraf en gebruik van lintjes en misschien zelfs een combi van die twee is natuurlijk geen originele gedachte, daar zijn anderen al eerder op gekomen. Dus alhoewel ik dit absoluut niet gekopieërd heb durf ik niet te zeggen dat ik dit nooit eerder gezien heb, ik weet het alleen niet meer bewust maar mogelijk heb ik het onbewust toch ergens in een laatje van mijn geheugen gestopt om dit laatje later weer te openen. Alles wat je maakt is gebaseerd/geïnspireerd op een bestaand iets waar je een asociatie bij hebt, een idee vormt zich en dat werk je uit.

Waar wil ik naar toe. Nou…. ik was zaterdag bij mEET, superleuke spulletjes aan het bekijken. En gezellig dat het was. En toen had ik zo’n potlodenrol in de handen. Die had ik overal en nergens al rond zien zweven in blogland en wilde ik altijd al eens maken, maar toen ik er eentje in de handen had wist ik zeker dat ik die snel wilde maken. En ik wist precies met welke stofjes. Kopieëren dus.

Maar ik zag ook dat mEET net zo gek is op lintjes als ik (niet dat dat helemaal een verassing was). En dat zij vaak vier lintjes gebruikt bij haar blije spulletjes. En wat had ik laatst gedaan bij een babyquilt? Juist ja. Ik ben bang dat we hier niet spreken van twee zielen, een gedachte maar meer van onbewust toch weer iets in dat “laatje” stoppen. mEET, ik hoop dat je geen patent hebt op het gebruik van meerdere lintjes? Want ik wil echt, echt, echt niet die quilt uit elkaar halen. En ik wil echt, echt, echt wel vaker vier of meer lintjes gebruiken.

4 thoughts on “Inspiratie

  1. Nou zeg,is de politiek toch niet iets voor jou?Het lijkt wel of je spraakwater gebruikt hebt in je uiteenzetting van meerdere onderwerpen!! Knap hoor,maar het zal wel aan mij liggen,maar ik moest het toch even twee keer lezen.
    Het opbergsysteem voor de kleurpotloden is geweldig,en zoals we met eigen ogen konden zien had Pinda snel door hoe het werkte!!!

    Veel liefs,
    Opa H en Oma J.
    xxxxxxxxxxxxxx

    • @Opa en Oma; spraakwater of gewoon uit j nek l**len? Die lijn is bij mij heel dunnetjes… Pinda roept nu nog steeds jelpen als ze wil tekke (helpen dus bij het tekenen) want ze krijgt de rol niet zelf open.

  2. Get your point! Ik heb dat dus ook zo vaak he, dat ik echt denk zelf iets te hebben verzonnen maar het dus weer tegenkom op een ander blog of site! En maar denken dat ik geniaal ben……… (had ik het dus niet zelf bedacht maar zelf terug opgeroepen uit mijn geheugen)
    Lastig vind ik dat, wil niemand voor het hoofd stoten maar wel mijn creaties tonen.

    Als jij nou voortaan 5 lintjes overal aandoet, doe ik er drie 😉

    XO Heidi

Geef een reactie

