Boeken!

Gisteren blog ik over Pinda die kattekwaad uithaalt, terwijl ze kattekwaad uithaalt waardoor ze naar binnen moest om haar broodje op te eten want dan zit ze in haar stoel en kan ze minder (zeg nooit nooit) kattekwaad uithalen en ineens gaat de deurbel. En ik kreeg toch een pakket!

En wat erin zat was nog beter

11 boeken. De complete serie “kinderen van de dageraad” van William Sarabande. Vroeger vroegûûûh lazen mijn moeder en ik deze serie. Van de bieb. En elke serie erna die mooi was werd vergeleken met deze. Zo van “ja, mooi boek maar niet zo mooi als die van Torka en Lonit”. Torka en Lonit zijn de hoofdpersonages in de eerste boeken. En echt waar ik wist toch niet meer de naam van de serie en de naam van de schrijver. Maar mijn broertje is erachter gekomen. En dat niet alleen, hij vond een advertentie waarin de hele serie aangeboden werd voor (inclusief verzendkosten) 4 euro per boek. Tweedehands natuurlijk, anders is zo’n prijs niet mogelijk. En ik heb nog zitten dubben of ik ze aan zou schaffen. Ja echt. Maar ik ben dan ook erg met boeken. Tweedehands vind ik nooit erg maar boeken zijn heilig. En boeken via internet tweedehands kopen vind ik dan toch een gok. Wat nou als ze toch beschadigt zijn. Maar ik heb toch maar de gok genomen en dat was geen verkeerde gok. Ik kan weer even vooruit!

Maar ze passen niet in de boekenkast. Ik hou van een volle boekenkast maar dan wel een volle boekenkast met boeken die ik graag lees. Ik lees boeken ook nooit een keer, ik heb dus echt favorieten. Ik ga mijn boekenkast opschonen heb ik besloten en heb de eerste 5 boeken al geselecteerd. Het zijn allemaal boekenweekgeschenken of gratis boeken tijdens de week van het spannende boek. ik kreeg ze gratis dus ik hoef er ook geen geld voor te hebben. Hebben jullie interesse? Tegen de verzendkosten wil ik ze wegdoen, wie het eerst komt, die het eerst maalt.

Esther Verhoef – Erken mij

Renate Dorrestein – Want dit is mijn lichaam

Henning Mankel – Het graf

Saskia Noort – Afgunst

Adriaan van Dis – Palmwijn

Verzendkosten zijn (binnen Nederland) voor alle 5 E2,20.

EDIT: ze zijn weg!

12 thoughts on “Boeken!

Geef een reactie

