Verjaagd uit de tuin

Dit is mijn tuin, het achterste gedeelte. En daar staat een stoel heel erg in de weg. En daardoor is de hele balans verstoord in de tuin, want zo’n stoel in het pad dat staat niet. Naja, balans. Je weet wel als ik een designer was dan noem je het balans. Ik noem het gewoon in de weg staan. En waarom? Kijk nog maar eens;

Zie je het? Zo’n klein bruin stukje in de klimop? Dat een beetje lijkt op dode klimop? Da’s een nest. Van een merel. Die merel probeerde vorig jaar ook een nest te maken in de klimop maar omdat we toen vlak erna met de bestrating bezig wilden heb ik het nest weggehaald voor er eieren in zaten. En dat is niet iets dat ik zomaar over mijn hart verkrijg. Maar liever een nest in aanbouw kapot maken dan weten dat je een moedermerel van haar nest met eieren hebt verjaagd bedacht ik me. En dit jaar probeerden ze het weer (er vanuit gaande dat het dezelfde merels zijn). En dat mag natuurlijk van mij, gezellig allemaal vogelnestjes. Maar deze merels snappen het niet zo goed denk ik, als ik een merel zou zijn zou ik mijn nest iets beschutter bouwen. We kunnen recht op het nest kijken. Er zitten twee vaalgroene/blauwe eieren in. Iets wat je niet zomaar hoort te ziet denk ik.

En die stoel? Die staat er dus zodat de merels een beetje rust hebben want Pinda snapt nog niet dat ze dat nodig hebben. Pinda snapt het begrip rustig doen sowieso de laatste dagen niet.

One thought on “Verjaagd uit de tuin

Geef een reactie

