62500 cm2

De allergrootste quilt die ik ooit gemaakt heb is klaar en afgeleverd. Wel 250×250 cm is die geworden. En dat was werken. Het grote voordeel van werken in opdracht kan ook meteen het grootste nadeel zijn. Ik vind het heel prettig om af en toe gedwongen te worden om buiten je eigen “comfortzone” te werken, met kleuren die je niet snel zelf zou gebruiken en dan toch iets maken dat een beetje van jezelf wordt.

Maar bij deze quilt duurde het heel lang voor het iets van mijzelf werd. En dan nog niet helemaal. Tot ik de quilt vandaag afleverde en hem over het bed zag, hij paste helemaal in de slaapkamer waar hij voor bedoelt was. Hij verbond alle kleuren in de kamer met elkaar. En nog belangrijker, de mensen waren heel blij. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben blij dat ik ervan af ben. Het was werken. De uitdaging was voor mij het formaat, het is niet het makkelijkste wat ik ooit gedaan heb! En 10 meter bies met de hand eraan zetten is me ook niet in de kouwe kleren gaan zitten…

Ik ga vanmiddag een lekker rustig middagje beleven heb ik mij voorgenomen. Ik vind het toch altijd wel spannend, heel erg spannend, zo’n quilt afleveren. je wilt zo graag iemand blij maken en daardoor ben ik zo bang dat de quilt toch niet helemaal aan de verwachtingen voldoet. En dan krijg ik een beetje last van hoofdpijn. Of komt dat door de 5 flessen witte wijn die er gisteren met de buren doorgegaan zijn? Neej, dat kan het vast niet zijn.

4 thoughts on “62500 cm2

  1. ik heb ‘m gezien!!!!Heel mooi geworden en hij staat er super!!Vond het blauwe kleurtje er erg mooi bij staan en vooral omdat het een ander soort stofje was.Ze was trouwens ook errrruuuugggg weg van Pinda!”Zo’n schatje!!”.Maar dat wisten wij al natuurlijk.

Geef een reactie

