Glijbaan

Gisteren liet ik een foto zien van Pinda op de glijbaan. Ze kan niet zelf op de glijbaan komen, ze klimt een stukje naar boven, vanaf het glijgedeelte, draait zich om en glijdt dan 10 cm naar beneden.

Tot gisteren. Ik zit op het bankje in de zon en hoor ineens “mama kijk” en zie tot mijn grote schrik een kleine blonde peuter heel hoog bovenop de glijbaan staan. En de schrik slaat om mijn hart. Het was maar goed dat ik haar toen pas zag want natuurlijk kan ze dat prima, dat klauteren. Na er wel dichtbij te staan de daarop volgende 4 keer dat ze van de glijbaan afgaat dwing ik mijzelf om het los te laten, Pinda kan dat zelf en ik ben weer op het bankje gaan zitten. Om soms gewoon maar niet te kijken naar de fratsen die ze uithaalt.

:: de oplossing voor het bouwvakkersdecolete, een roze romper…

We zijn ’s middags allebei weer heelhuids thuis beland een uurtje later. Geen bloed of gebroken botten maar wel veel snot. Pinda wilde niet weg uit de speeltuin en huilde het allerhardst…

Maar toen was het avond. En mr. Big wilde de kunsten van zijn dochter ook eens zien. En wat doet dat kind? Klimt tot bijna bovenaan, ziet een vogel overvliegen, moet die aanwijzen met een luid “vooookel daaa” en dondert zo achterstevoren-ondersteboven-maar ook valbrekend van ruim 1.50 m hoog naar beneden. Alle tanden zitten er nog in maar er is er wel eentje door de lip gegaan. Even huilen, even troosten, veel bloed wegvegen en daarna papegaaide ze “toere meit… valle” (stoere meid, gevallen).

8 thoughts on “Glijbaan

    • @Cisca; ja, dat zeg ik ook heel hard. Maar wat ik ook heb gedaan is haar vanochtend direct weer bij de glijbaan neerzetten want owee als ze straks niets meer durft. Natuurlijk durft die meid van mij alles en ze zat zo al weer bovenop rare fratsen uit te halen… Het vallen heeft bij mij meer schade aangericht ben ik bang…

  1. ja, zo gaat dat hier ook. het went nooit echt, al die blauwe plekken, bij de zoveelste tand door lip of bult op hoofd krijg ik steevast toch weer een hartverzakking…en zij huilen amper, maar gaan stoer opnieuw!

  2. Jeetje, ik hou al met veel drama mijn adem in als kleine kroezel eens zonder veiligheidskussen achter zich op de grond zit! (is al een paar keer vlak op zijn achterhoofdje gevallen, daarmee…)
    Maar stoer is het in elk geval! Jammer dat de demo-sessie voor Mr Big zo wat in duigen viel!

Geef een reactie

