Het nut van mr. Big

Nu moet je niet denken na het vorige bericht dat we echt blij zijn dat mr. Big weer moet werken hoor. Alsof het niet leuk is als hij thuis is. Helemaal niet.

We zijn heel blij met hem. Hij heeft zomaar stof gezogen van het weekend. En hij haalt Pinda ’s morgens uit bed. Dan liggen we  nog even met z’n drieën in bed. Hij schenkt mij ’s avonds soms wel een cola-citroen-brandewijn in. En hij heeft ook een poepluier verschoont gisteren na eerst twee keer aan de billen van Pinda geroken te hebben of het wel een “poep juije” was of een “sjeetje”. Niet het meest lekkere geurtje om te ruiken. En hij heeft heel veel boekjes gelezen met Pinda. En hij heeft in de gang en overloop en trapopgang alle vlekken op de muur aagestipt met verf. Dat die verf niet de verf was die er origineel erop zat vergeten we even. Ook dat is niet zijn schuld hoor, dat vermoeden hadden we al maar we dachten, ach het kan vast niet erger worden. Daar ben ik nu niet meer zo zeker van. Nu hebben we een grof gevlekte muur terwijl er eerst kleine duidelijke vlekken op zaten waar ik gewend aan was geraakt en dus niet meer zag. Ook heeft hij het stucwerk in de kamer bijgewerkt. Op die ene plek waar ik wel eens de kinderstoel van Pinda tegen aan stoot. En, heel belangrijk, hij heeft Pinda een flinke tijd vermaakt zodat ik nog even met mijn stofjes kon spelen. En hij zal vanavond ook vast mijn buxus snoeischaar weer vinden nadat ik nu net alles op de kop heb gezet.

En wat is een huis vol vrouwen zonder wat sexistische humor? Ook daar hebben we mr. Big voor. Niet voor nodig, hij geeft dit soort opmerkingen altijd ongevraagd. Pinda was dus fruit aan het snijden. Een houten kiwi.

Mr. Big: wat is dit?

Ik: Kiwi

Mr. Big: nee, het vriendinnetje van de Hulk.

 

11 thoughts on “Het nut van mr. Big

Geef een reactie

