En wat..

.. was mr. Big nu laatst aan het doen?

Nou dit dus:

Een dak op de pergola maken die daardoor ineens veranderd is in een veranda! Handig hoor, nu kan ik dingen schilderen en ze gewoon buiten laten liggen. Blijkt dat de letterbak die ik aan het schilderen ben heel veel verf nodig heeft. Eigenlijk had ik grondverf moeten gebruiken… maar ik ben dan weer eigenwijs. De rest van de week zal de letterbak er dus nog wel liggen.

Ook handig is dat nu de kussens buiten kunnen blijven, dat ze niet meer opgestapeld in de kamer liggen waar de katten er telkens op gaan dutten zodat ze helemaal onder de haren komen.

Handig is ook dat mr. Big zijn sigaartje kan roken zonder dat zijn sigaartje uitregent. Dat ik in de zomer ( die komt toch nog?) buiten in de schaduw kan zitten, want al hou ik van een zonnetje, ik hou niet van zitten in de hele felle zon. Word ik zo rood.

En verder is het gewoon leuk. En ben ik best wel blij met mr. Big. Hij gaat ook nog de electriciteit in orde maken zodat ik de laptop ook lang mee naar buiten kan nemen. Dan kan ik de lader inpluggen. En er komen nog lampjes. En een extra balk tussen de twee linkse palen, waar dan weer wat plantjes en lampjes neergezet kunnen worden. Volgende maand zal de voorkant helemaal verdwijnen onder de hop en blauwe regen denk ik… mooi! Ik zal eens op zoek gaan naar oude foto’s van hoe de tuin was toen wij in het huis kwamen. Ons huis is zo ontzettend veranderd in die 5 jaar.

Om het even over heel iets anders te hebben, ik heb een (opvoedkundig) probleem. Pinda is bang voor harde geluiden. Extreem bang. Een vliegtuig die overvliegt is geen probleem maar owee als iemand een boormachine pakt. Of het gras maait met zo’n trimmer. Zelfs de naaimachine is niet goed. Dat heb ik voor nu opgelost door haar op schoot te nemen zodat ze me kon helpen. Maar als de buurman twee deuren verder het gras trimt gaat die methode niet op natuurlijk. Boos worden is hierbij geen optie vind ik. Al denk ik regelmatig “stel je nu niet zo aan” maar uiteindelijk schiet ze daar niets mee op. Ze huilt en huilt en gilt en we krijgen haar niet rustig tot het geluid afgelopen is. Pinda is geen grote held, dat wist ik al maar ze schiet hierin echt door. Iemand hier ervaring mee?

8 thoughts on “En wat..

  1. Word mooi zo je tuintje !!
    Mijn ervaring is dat negeren van het geluid en het huilen het beste werkt. En zien dat jou het geluid niet deert. Als het iets beter gaat kan je nog eens zeggen van he kijk een grasmaaier oid zullen we daar even naar gaan kijken?? Succes ermee 🙂

  2. Wauw, wat is jullie tuin mooi geworden zeg! handig hoor, zo’n handige man!
    En harde geluiden…. Pinda er blijven betrekken. Onze Ties was eerst heel bang voor het geluid van papa’s motor. Maar toch elke keer meenemen naar de schuur en nog een keer starten. Nu vind hij het zo leuk dat hij de hele dag wel op de motor wil zitten. Succes en geniet van je tuintje (good weather is on the way!).
    groetjes Cindy

  3. hoi
    hoe is het met haar gehoor? als het gehoor niet optimaal werkt(kan door oorontsteking) kunnen die harde geluiden in een hoge toon doorkomen, vergelijk het met iemand met een gehoorapparaat waarbij alle geluiden even versterkt doorkomen.
    maar als het angst is, zoals al gezegd erbij betrekken

  4. Hoi! Mooie tuin zeg! Heerlijk, zo’n veranda. Mijn schoonouders hebben dat ook. In de zomer blijft de warmte ’s avonds zo lekker hangen.
    Ik kijk altijd extreem blij bij harde geluiden. Alsof boren heel erg leuk is. Of juichen als de ballon knapt. Het zal wel even duren, maar troost je, het gaat over!

Geef een reactie

