Appeltje eitje?

Pinda zat vanochtend vroeg al vol verhalen. Eerst legde ze een hand op mijn gezicht “deze mama”, wijzen naar mr. Big “deze papa”, “deze sjaap (schaap)” en “deze af (giraf)” volgden al snel. En ineens “mijn mama”, mijn nieuwe favoriete zinnetje. Daarna hele verhalen over “papa auwtow jijjen, papa wekken doeeeijjjjj papa”. En ineens keek ze me aan en zei heel serieus “mama, appe tomaat”. Appel tomaat dus. En ze bleef het zeggen. Alsof het kind weet hoe een appel smaakt want die wil ze nooit, en tomaatjes zitten alleen maar verwerkt door gerechten, een hele of zelfs een stukje wil ze ook niet. Dat deed er allemaal niet toe want de hele tijd hoorde ik “appe tomaat…. ja, appe tomaat”. Eenmaal beneden heeft ze er kaas aan toegevoegd. Nu hoor ik de hele ochtend al “appe tomaat kaas ja appe tomaat kaas ja kaas ja appe tomaat appe tomaat kaas ja… mama appe? tomaat? kaas?” Ik heb het geprobeerd hoor met die appel maar ze wil hem niet. Kaas wil ze altijd en tomaten had ik niet in huis, alleen in de tuin maar dan zonder tomaten eraan. En dan vraag ik me dus zo af wat ze bedoeld? Ja appels, tomaten en kaas dus maar wat zit erachter? Hebben we een nieuw recept wat de wereld op zijn kop zal zetten? Wordt het kind toch kok? Zeg het maar!!!

6 thoughts on “Appeltje eitje?

  1. Bizar inderdaad, waar komt dat toch vandaan?
    Je zou bijna de afgelopen week tot in details nalopen en kijken of daar iets enigszins logisch van is blijven plakken, zoals je bij een droom doet.

    Ik denk:

    Appel: Christen Democratisch Appèl (net iets anders gespeld, maar goed daar houdt ze zich nog niet mee bezig)
    Tomaat: SP, de tomatenschoonmaakspons
    Kaas: staat voor Wilders en Verdonk, want dat is zo ‘typisch’ Nederlandsch. 😉

      • @Minkeltje: Neee, Kok. Is veel beter. En gezelliger. Of restaurant criticus, kan ze d’r moeder nog eens mee uit eten nemen. Of de nieuwe Jamie Oliver maar dan vrouwelijk. Kan ze d’r moeder meenemen op de culinaire reizen want op die manier wil ik wel Italie, Amerika en weet ik veel waar hij nog meer is geweest zien.

    • @Lovely notes: tja dat zou kunnen natuurlijk! Ware het niet dat Pinda zich alleen maar met haar eigen politiek bezighoudt, lief lachen tegen de slagerijmevouw zodat ze een plakje worst krijgt. Ook erg nederlands zonder de nare bijsmaak van Wilders of Verdonk…

Geef een reactie

