Whiihiiiihiii

Hiihihihi*proest*whhiiiwhiiiiiiiiiiiiii. Zo kwam ik al stuiterend van de week binnen na het boodschappen doen bij de Lidl. Want jaja, ik had dan toch eindelijk eens een ijsmachine gekocht. Het was niet de bedoeling, ik liep er tegenaan. dat gebeurd mij altijd met de beste dingen. Mr. Big? Ook ooit eens tegenaan gelopen. En hij bleef staan. Altijd een goed teken, een man die stevig op zijn voeten staat. Naaimasjien Josefien? Tegenaan gelopen. Niet gebotst gelukkig want dat zou zeer doen. Leuke stofjes? Ik struikel er bijna over.

Ijsmasjien dus. Met twee recepten waar ik niet eens direct mee aan de slag kon. De ingrediënten had ik niet allemaal in huis en de bak moest minimaal 24 uur in de vriezer. Maar afgelopen zaterdag 19 juni was het moment dan daar. Alles bereid volgens recept en daarna alles gekoeld. ‘S avonds gooi ik alles in de masjien en kijk verlekkerd hoe het ronddraait. Ondertussen is Pinda klaar om naar bed te gaan, het masjien moest 40 minuten draaien en had dus niet mijn onverdeelde aandacht nodig. Dacht ik. Ik doe Pinda naar bed. Mr. Big en ik lopen naar beneden, ons verheugend op lekker ijs maar wat zien we? De deksel is compleet van de bak afgedraaid, het snoer zit om de draaiende delen heen gewikkeld en mr. Big ziet meteen dat het snoer kapot is gegaan. Wat was er mis gegaan? Nouwwwww, de deksel vergrendeld op een bepaalde manier. Deksel erop en dan net iets draaien zodat het vastgeklemd zit. Maar dat draaiende gedeelte draait twee verschillende kanten op. Eerst linksom en als je hem even stopzet (om te proeven) en daarna weer aanzet dan draaide hij ineens rechtsom. Of net andersom. In ieder geval, hij draaide een kant op die niet hoorde want dan draaide hij zich los van de vergrendeling, tilde het zichzelf op en zorgde ervoor dat het snoer om de draaiende delen kon komen. Grrrr. Geen ijs. En ik had al visioenen van diabetisch verantwoord yoghurtijs, of lekker bananenijs of iets anders met veel vrucht en weinig tot geen suiker. Grrrr.

Grrr. Maar ik zou ik niet zijn zonder een alternatief.

Whiiiihiiiihiiiii MOJITO! Ga ik ook van stuiteren. Maar dan op een heeeeeeel andere manier. (dokter, heb ik een probleem?)

8 thoughts on “Whiihiiiihiii

  1. Hé wat stom! Zelf gemaakt ijs is heerlijk! Doet er mij aan denken mijn masjien nog eens uit te halen dit weekend… (de bak die 24u of zoiets in de diepvries moet, laat ik standaard in de diepvries staan, met een zakje rond, zodat er geen ijspegels in ontstaan en ik toch altijd ijs kan maken) Succes!

Geef een reactie

