Zon, zee, strand en slechte service

Het allerslechtste hotel: Amadore Grand Hotel Arion. In Vlissingen. 4 sterren maar liefst. Maar oh oh oh wat kunnen de werknemers nog veel bijleren op het gebied van klantvriendelijkheid. Ik hoop dat de baas ze niet al te veel betaald. Of misschien doen ze juist zo omdat hij niet al te veel betaald. Een tot ziens, was alles naar wens, veel plezier en zelfs de meest simpele hallo was niet te horen. Liep je langs de receptie, geen hoofd ging om hoog. Geen vriendelijk lachje was te zien. Ik heb er echt met de grootste verbazing naar gekeken. En bij vertrek heel duidelijk tot ziens gezegd. Waarna ik een beetje meewarrig aangekeken werd. Ik heb onszelf ook maar een goede reis gewenst.

We hadden een kamer aan de achterkant van het hotel, het hotel ligt heel mooi aan de boulevard, met aan de voorkant dus de zee. We hadden een promotiekamer geboekt. Bij het boeken stond allemaal info over de kamers. Zo zou er ook een airco zijn. In de kleine letters stond dat niet elk type kamer hetzelfde was uitgerust, maar aangezien wij duidelijk een bepaald type kamer boekte waarbij stond dat er airco was  gingen we ervan uit dat dat er ook was. Niet dus. Begrijp me niet verkeerd, airco vind ik voor thuis niet belangrijk maar voor een hotel waar je toch een aardige duit voor neerlegd, waarbij je wel eens een kamer onder het platte dak kunt krijgen, vind ik een airco toch wel lekker. Maar nog niet eens de helft van de kamers had airco. En extra lang bed >2 meter was er ook niet. En volgens de reclame zou dat er wel overal zijn. Een badjas was er ook niet, hadden ze wel beloofd. Tja, als ik eenmaal bezig ben dan zie ik ook dat er een badjas ontbreekt. Maar het moet gezegd worden, de kamer was schoon, mooi ingericht en de badkamer zag er geweldig uit. Maar toen we ’s nachts probeerden te slapen met de balkondeur open vanwege de hitte lukte dat niet want er was veel lawaai van buiten. En toen we probeerden te slapen met de balkondeur dicht lukte dat niet want het werd ontzettend warm. En dat de keuken rond half 7 druk bezig was met spullen in de containers gooien, vlak onder ons balkon waarvan ik halverwege de nacht de deuren weer van opengezet had, dat vond ik ook wat minder. 4 uur slaap was de netto opbrengst van de nacht.

Zo dat is uit mijn systeem. Niet meer over hebben.

Het allerliefste meisje: die had het warm. En was de eerste dag niet uit haar bed te krijgen. Haar bedje thuis wel te verstaan. Mr. Big moest werken op de donderdag en vrijdag en Pinda en ik gingen mee. Dat betekende wel vroeg opstaan en daarna drie hele uren in de auto zitten. Ze is geslaagd met vlag en wimpel. Eenmaal aangekomen konden we nog niet inchecken en gingen Pinda en ik winkelen en mr. Big ging werken. Heeft ze dus weer lang stil gezeten. Eenmaal ingecheckt ging ze even slapen, maar na een klein uurtje had ze dat ook wel bekeken. Op naar het strand. Spelen met haar schepje en emmertje maar wel vanaf het kleed want zand op haar voeten daar doet Pinda niet aan. Net zoiets als vingerverf op haar vingers. En het was lekker op het strand. Geef mij zee en ik ben tevreden. Niet al te druk met een windje waarbij ik zelfs nog even dacht “hmmm, het mag wel wat warmer zijn”.  Dat denk ik niet zo snel. We hebben heel veel boten gezien. Pinda riep bij elke boot “opa boot” om daarna even goed te kijken en te zeggen “nee, niet opa boot”. Opa vaart immers niet op een containerschip. Opa vaart met een iets kleiner bootje en alleen voor zijn plezier.

De volgende dag moest mr. Big in Zierikzee werken en zijn Pinda en ik daar gaan winkelen. Maar ik heb meer door alle kleine straatjes geslenterd en mij vergaapt aan de mooie oude kleine en scheve huisjes. Zierikzee vond ik gezelliger dan Vlissingen, sfeervoller en er waren veel meer kleinere, apartere winkeltjes in plaats van veel grote winkelketens. Maar toen mr. Big eenmaal klaar was met werken waren wij ook wel klaar om naar huis te gaan. Pinda sliep binnen twee minuten en heeft dat ruim een uur volgehouden. De laatste drie kwartier van de rit waren iets minder gezellig, ze had echt de knollen op. Toen ze rond 7 uur in bed lag hoorden we geen kik meer tot aan vanochtend kwart voor negen. Ik heb echt het allerliefste kind van de hele wereld.

6 thoughts on “Zon, zee, strand en slechte service

  1. oh dat had je goed geregeld. Mr. Big aan het werk en jullie lekker aan het strand. heerlijk!
    stomme service en hotel maar een schat van een dochter… dat zeker 🙂

  2. Zee, zon, strand, genieten met je dochter! Balen dat het hotel dan niet zo meewerkt…
    Bedankt voor je digiknuffel op m’n laatste bericht. Dat doet goed. En aan mezelf denken, ja… is ook belangrijk.

Geef een reactie

