C1000blaaarghhh

:: voetjes wassen

Ik sta in de C1000 vanochtend. Dat is al geen winkel waar ik graag kom vanwege hun tasjesbeleid. Ik werd ooit vriendelijk verzocht om mijn boodschappen eerst in de auto te laden en daarna pas met een leeg karretje hun winkel in te komen. Mijn boodschappen zaten in een eigen stoffen tas, dichtgeknupt en het bonnetje was aanwezig. Ik zei dat dat niet kon want ik had geen auto. Dan kon ik mijn boodschappen OP EIGEN RISICO achterlaten bij de cassière. Dat deed ik niet zei ik. Nog steeds vriendelijk hoor terwijl ik het wel onzin vond. Loop ik met een buggy de zaak in terwijl ik allemaal boodschappen van andere winkels onderop heb liggen is dat geen probleem. Maar loop ik met een dichtgeknoopte tas de winkel in dan mag dat niet. Voor deze keer stonden ze het toe maar de volgende keer ZOU MIJ DE TOEGANG WORDEN ONTZEGD. Uit pure eigenwijzigheid ben ik de winkel in gegaan en heb ik niets gekocht. Om maar te zwijgen over die ene keer dat ik van die petit pains kocht, 4 halen 3 betalen. Normaal waren die 25 cent maar ik moest 90 cent betalen want het was een landelijke aanbieding en de landelijke prijs was 30 cent per stuk. Misleiding vind ik. Uit pure eigenwijzigheid heb ik de broodjes bij de kassa laten liggen. En daarna kwamen ze met hun tasjesterreur. Nu moet je dus in je tas laten kijken. Werknemers zijn verplicht dit te doen. Maar zijn klanten verplicht dit toe te staan vraag ik mij af? Ik heb niet het idee dat hun omzet drastisch daalt door dit soort acties maar ik persoonlijk kom nog maar heel weinig bij de C1000. Alleen als ze echt leuke acties hebben. Vandaag was ik er voor de yokidrink voor Pinda. Want die drinkt ineens geen melk meer. Heeft ze eerder gedaan, dan geven we haar weer even yoki en ineens weer melk en dan is er geen probleem meer. Ik weet het. Waar blijf ik met mijn consequent zijn maar Pinda, die is pas consequent. Heel erg. En zonder yoki krijgt ze amper zuivel binnen dus dan maar even yoki.

We dwalen af. Ik had dus yoki voor haar. Achter mij staat een mevrouw met veel boodschappen en daarachter een enigzins nerveuze puber. Die had twee of meer flessen gemixte drank bij zich. Die zou vast genuttigd worden bij een van de recreatieplassen hier in de buurt terwijl mama en papa het helemaal niet goed zouden vinden dat zoonlief overdag in de extreme zon zou drinken. Daarom was hij vast nerveus. Vast. Was ik vroeger ook. Niet dat ik dat ooit heb gedaan hoor. Ik was een heel lief meisje dat precies deed wat haar ouders verwachten. Maar ik kan mij zo voorstellen dat hij daarom nerveus was. De mevrouw achter mij zei dat hij wel voor mocht gaan. En toen gebeurde er iets raars. Waarschijnlijk trilden zijn handen teveel en een van de flessen viel op de grond. Ik geloof dat het Smirnoff was. Het glas spatte alle kanten op, ook naar mijn kant terwijl ik daar op mijn slippertjes stond. Gelukkig zat Pinda (letterlijk) hoog en droog in het zitje van het winkelwagentje. De jongen schaamde zich kapot, bood zijn excuses aan en begon meteen alles op te ruimen. Ik vond het niet leuk maar dat arme jong deed het natuurlijk ook niet expres. Balancerend op een been trek ik de slipper uit van mijn linkervoet, daar zaten allemaal glasstukjes op. Ik kreeg een doekje om alles af te nemen, waaronder wat bloed maar niet dat al te dramatisch was. Binnen een paar minuten was het ook weer opgeruimd. En waarom is de C100o in dit geval nu stom? Ik weet het niet maar toch vind ik ze nog steeds stom. Oja, ik mocht mijn slipper niet onder de kraan afspoelen, dat was wel stom. Nee, ik ben nog steeds geen fan van de C1000.

12 thoughts on “C1000blaaarghhh

  1. Hahahaha je punt is helemaal duidelijk 😉 En volgens mij mogen ze niet zomaar in je tas kijken ook al staat het aangegeven. Ik zeg dus altijd gewoon nee !!

  2. ik ook niet meer sinds gisteren, want zoonlief stopte een gogo in de badkraan! maar ja, de enige winkel in ut durp, dus ik moet wel. Verder is ie splinternieuw én erg klantvriendelijk! niks op aan te merken dus

    • @Linda: Dan is het helemaal goed bij jou, maar die gogo’s dat is volgens mij echt niet de uitvinding van de eeuw. Ik stond er laatst op een (met blote voeten) en dat doet zeer!

  3. ik ga net als janne voortaan ‘nee’ zeggen! doe je mee? hahahahaha, ik kom er ook minder, erger me er rot aan! heb meegemaakt dat er een tas van een mevrouw door een andere mevrouw was opgehaald… op eigen risico dus tja, konden ze niks aan doen….. nou jaaaa!

  4. Heb het laatst ook gehad met zoonlief. We waren bij de Wibra geweest, iets gehaald wat bij de C1000 niet eens te krijgen is. Hij loopt met mij mee naar binnen, hij had de tas in de handen en mocht niet naar binnen. Belachelijk gewoon. Sindsdien kom ik er ook niet meer. De jongen schaamde zich dood, hij had niks gedaan en mocht de winkel vanwege het tasje niet in.
    Ben het met je eens, de C1000 is stom 🙂

    gr ALette

  5. Wat een verhaal wat betreft de onvriendelijkheid van jullie C1000.Dit heb ik bij onze C1000 nog nooit gemerkt. Je zou het bij ons en keertje uit moeten proberen en kijken hoe het daar gaat.

    Liefs,

    Oma J.
    xxxxxx

Geef een reactie

