Zomerperikelen

Wegens de overweldigende hitte waren er geen logjes het weekend. Het weekend is al BBQ-end doorgebracht, met en zonder buren, met en zonder alcohol, afgewisseld met het zwembad, voor pampus liggen op de bank en slapen. Dat slapen lukte wel aardig dankzij een plafondventilator op onze kamer met de geringe doorsnede van 1 meter 32. En natuurlijk hebben we de wedstrijd gekeken. Ik met mijn zenuwen. Gelukkig deden we dat ook met de buren en dankzij alle niet-zo-voetballievende-maar-wel-mannen-lievende commentaren heb ik mij redelijk veel lachend door de wedstrijd heen gewerkt. Ik ga het verder niet hebben over die scheids, die wel omgekocht leek. Ook niet over dat Oranje de betere partij was, zeker na de tweede helft. Ik baal gewoon even verder in stilte.

Beter nieuws;

 

De moestuin groeit en groeit en groeit. En ik heb in Pinda misschien wel een toekomstige tuinder. Ze heeft mij heel goed geholpen met het oogsten van de sla, het opnieuw verdelen van de grond en het opnieuw inzaaien. Om nog maar te zwijgen over haar water-geef-technieken. Pinda geeft de hele dag door water, uit het zwembad en met haar Nijntje gietertje met een gat onderin. Rustig water verdelen, daar doet ze ook niet aan. De hele inhoud wordt ineens op een plantje gekwakt. Maar de sla is geoogst, ik zie heel veel bloemetjes aan de stamslabonen en de tomaten zijn in zicht. Pinda is ineens ook gek op de aardbeien, maar dat heeft waarschijnlijk meer te maken met de suikerpot waar ze in gedoopt worden.  Nu kijk niet alleen ik maar ook zij de aardbeien rood!

Het is ook weer tijd voor een rondje schaamteloze zelfpromotie! Het stemmen kan weer beginnen! Elke week kan er gestemd worden op mijn foto, dus alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft willen jullie nog een keertje stemmen?? Het gaat beter dan verwacht, al zit ik nog lang niet in de top 10 ik zit wel in de top 50 van mijn categorie!

STEMMEN KAN HIER!!

Geef een reactie

