Tricotstress

:: Mama foto make? Ja! Da! Bij boeme

Ik heb weer eens de gok gewaagd met tricot. Snertstof om mee te werken, maar het valt zo mooi, en het draagt zo fijn. En ik kies altijd weer die ontzettend dunne tricot. Je zou denken dat ik leer van mijn eigen fouten. Nee dus. Van het weekend was ik weer eens bij de stoffenzaak en daar viel mijn oog op deze roze tricot met roosjes, ik zag er meteen een jurkje in voor Pinda. Ik heb nog verder gezocht, ik heb hetzelfde stofje in het beige met deze roosjes maar dan als een katoen en dat leek mij net wat leuker, maar helaas. Ik heb het maar moeten doen met dit roze stofje. Zo’n straf.

:: handkoesa! Maahhhma ook handkoesa! MAHMAH NOEHHH!

Maar wat een snertstof. Ik heb alles eerst geregen voor ik het onder de machine doorhaalde op de mouwen en de zomen na. En dat is te zien. De mouwen zitten er perfect in, maar die zomen! Stapelgek word ik ervan. Vanmiddag ga ik mij even uitleven met het tornmesje en het rijggaren. En het locken van zo’n dunne stof kan mijn machine ook niet goed, ook dat wist ik al en ook daar leer ik niet van. Scheef afgewerkte locknaden met heel veel pluisjes als resultaat. Die machine snijdt natuurlijk een stukje stof af en door statische electriciteit (denk ik) worden die stukjes weer opgezogen en die gaan heerlijk onder het lockgaren zitten. Fijn.

:: Ik: Pinda blijf potjandosie van die bloemen af! (jullie zijn waarschijnlijk niet onder de indruk van potjandosie, maar Pinda wel… nog wel…)

Verder ben ik helemaal tevreden. Het jurkje valt een beetje ruim en ik ben niet zo van die hobbezakjurkjes, ik heb er een extra lint aangezet dat naar achteren gestrikt wordt. Pinda was helemaal blij. Zoals altijd als ze een nieuw kledingstuk heeft maar als je het zelf maakt dan is het toch extra leuk om “mama mooije keje, keje aan, nu mama” te horen, en dat ze dan even over de stof aait en oooh zegt…

:: Mama, ook foto hoof maken ja?

10 thoughts on “Tricotstress

  1. Ik werk dolgraag met tricot! Maar mijn machine haalt er dan ook geen gekke toeren mee uit… Gebruik je je tricot-steek (ik vermoed van wel)? Trouwens, net owv het veel gebruik maken van tricot, heb ik een overlock gekocht. Ik let meestal wel op of het stevige tricot is.

    Toch een super leuk jurkje hoor, vind ik!

    • @Liesje: tuurlijk gebruik ik een tricot steek! Maar het probleem ligt meer bij mij, ik duw en trek toch teveel aan de stof, net zoals bij katoen. En met de locker heb ik gewoon pech, mijn naailerares heeft hetzelfde probleem met een van haar lockers, die van mij was gelukkig niet duur (Aldi)!

Geef een reactie

