Ode aan de kringloop

Oh kringloopwinkel hoeveel ik van u hou, laat mij de manieren tellen. (kromme vertaling uit het engels, yep Elizabeth Barrett Browning, ik ben niet alleen maar knap, ook intelligent)

Ik hou van u vanwege mijn “nieuwe” tas, ter waarde van 8 euro. Ik dacht eerst dat het pleather was maar het is toch leer. Pleather is engels voor nepleer (plastic leer) las ik laatst, klinkt zo leuk, veel beter dan pleer toch?

Ik hou van u vanwege dit leuke lieve kleine autootje van 20 centjes. Elke keer dat ik er naar kijk, moet ik een beetje lachen.

Ik hou van u vanwege dit echte houten dominospel waar ik de plaatjes zo leuk van vind. Made in the USSR. Pret voor 75 cent.

Ik hou ook van u door deze broodtrommel. Een dure aankoop, wel 7 euro. En vies dat hij was! Maar na heel veel poetsen zitten nu alle broodjes erin.

Nog een reden, de strijkkralen set voor E 1,25. Prima prijsje om uit te proberen toch?

En als laatste, voor vandaag tenminste want ik zal in de toekomst vast nog meer redenen vinden om van u te houden, maar voor nu als afsluiting: Pinda’s nieuwe spijkerjas. Voor 5 euro. Ik moet alleen nog een nieuwe drukknoop aanzetten. Stoer. STOER!

Aankopen zijn gedaan in de laatste maanden en verspreid over meerdere kringloopwinkels, er was nog meer maar dan wordt het logje wel erg lang natuurlijk. Ook ben ik weer aan het schilderen geweest en trilt mijn arm een beetje door het vele boven mijn macht werken. Dus zijn alle foto’s net een beetje onscherp. Ik erger mij daar ontzettend aan.

 

 

7 thoughts on “Ode aan de kringloop

  1. en dan te bedenken dat wij naar een nieuwe broodtrommel op zoek zijn die natuurlijk,gezien mijn altijd dure smaak,ongeveer om en nabij de 100 euro komen.Ik vind die van jou helemaal leuk!!!!!!!Misschien toch ook maar eens naar de kringloopwinkel??????

  2. Leuk, leuk! Waar winkel jij? Ik kom ook regelmatig bij kringloopwinkel het goed. Ik koop vooral kleertjes en speelgoed. Maar je kunt soms echt staan te kijken, waarom mensen dingen wegdoen. Beter voor ons!

  3. Ja dit zijn leuke dingen ja.ik kan daar ook helemaal blij van worden! Zeg,had ik je al eens gezegd dat je aan de twitter moet?zó gezellig,je mist een hoop!

Geef een reactie

