Eigenwijs? Wie?

Pinda is heel eigenwijs. Extreem eigenwijs. Ik dacht dat ik dat was, maar nee, mijn dochter gaat ruimschoots aan mij voorbij. Gaan we winkelen en zit ze in het wagentje dan moet ze altijd proberen of ze dat metalen ding waar je andere wagentjes mee aan elkaar vastzet en die dan loskomen als je er een muntje in doet (hoe heten die dingen in hemelsnaam) nou die, die probeert ze altijd vast te maken aan het eigen wagentje. Elke. Keer. Weer. Ongeacht wat ik zeg.

Haar schoenen wil ze zelf aandoen. Aan de verkeerde voet. Heeft ze hem per ongeluk aan de goede voet dan gaat ze weer zitten en wisselt ze. Ongeacht wat ik dan zeg.

Haar zonnebril staat vaak op de kop op d’r neus. Ongeacht wat ik zeg.

En dan praten, ze kan de -j zeggen, “ja” horen we vaak. Maar als ze jas moet zeggen, zegt ze “sas”. Met een blik van ik-weet-het wel-maar-ik-doe-het-lekker-niet. Kussen = koesa, slapen=sapa, tekenen=teka, poepen=poepa, lezen=leza. Ze zal wel iets met de -a hebben. Gemakzucht dacht ik vaak, maar dan verbeter je haar en krijgt ze ineens een glans in de ogen. En zo’n half lachje. En dan wordt het woord waar het om ging heel hard uitgesproken. Op haar manier. Zet je door dan zegt ze echt “neee mama, is koesa”. Waarna ze gewoon weigert om het woord verder te oefenen. Ongeacht wat ik zeg of doe.

Is dat nu karma?

:: Nog meer eigenwijs zijn, niet fietsen neeehj, da’s ouderwets. Lopen met je fiets is veel leuker. Ze vertikt het gewoon hoor, om te fietsen. En wat dacht je van die gehaakte poncho? Ja leuk hè, maar het is meer dan twintig graden en ze wil perse een gehaakte poncho aan. Over haar minirok en op blote voeten.

Stemmen kan ook nog steeds!

En wel hier

 KLIK!

(het kan per ip adres maar een keer per week, heb je gisteren gestemd dan kan het helaas niet weer. Maar heb je een week geleden voor het laatst gestemd dan kan het wel weer!)

 

6 thoughts on “Eigenwijs? Wie?

  1. Ik ben 25 en ik probeer het ook nog altijd, als ik in een lange rij sta of op mijn mede-boodschapper moet wachten of op een ander ‘verveel moment’, om dat metalen-ding-zonder-naam in zijn eigen wagentje te steken.

    Ja ik weet het…

  2. Als het karma is dan heeft ze waarschijnlijk nu even iets af te werken en wordt het mischien straks een heel makkelijke puber.We hope so!!!!!

    Liefs,
    Opa H en Oma J
    xxxxxxxxxxxxxxx

  3. Oh, zo fijn om te lezen dat er nog meer eigenwijze meisjes bestaan. Mijn eigenwijze meisje is volgens mij al lang en breed zindelijk, maar weigert in alle toonaarden. Helemaal op een openbaar toilet. “Het stinkt hier” zegt ze dan met een zeer vies hoofd. Kan haar geen ongelijk geven…..
    En wat is dat nou weer voor een leuke poncho. Ik zit nog middenin mijn haakkleed en nu krijg ik poncho-kriebels. Je houdt me wel van de straat met je leuke ideeën zeg. Zelfmaak?

    • @Maaike: Dat met dat zindelijk zijn herken ik hier helemaal! Pinda weigert. Maar weet precies te vertellen dat ze een plasje moet doen. Rondlopen zonder luier had tot effect dat ze het ophield totdat ze weer een luier omkreeg.
      De Poncho (zo leuk dat hij met hoofdletters geschreven wordt) is een tweedehandse aanwinst, origineel komt hij bij de H&M vandaan. Maar hij wordt zeker een keer gekopieerd!

Geef een reactie

