Ijsjes

Pinda heeft echt weer zo’n oei ik groei sprongetje gemaakt geloof ik, ze begint anders te spelen. Ze speelt meer een rollenspel dan voorheen en is ineens ontzettend fantasierijk. Ook is ze ineens ontzettend verzot op ijsjes. Één plus één is:

Een Pinda ijsje! Gemaakt van de bakjes uit haar speelkeuken, twee kunststof balletjes en haar armbanden. Nu loopt ze rond met twee ijsjes en horen we steeds “hmmm, lekke ijs, twwwee ijs”. Echt waar, helemaal zelfbedacht door Pinda. Nu vind ik haar nog slimmer dan anders.

Vandaag moest ik ook weer naar de internist. Ik denk dat ik met mijn diabetesverpleegkundige ga overleggen over naar een andere arts gaan. Ik kan helemaal niets met haar (de arts dan, de vpk is GE.WEL.DIG.) Ik heb zelfs het idee dat ik mijn eigen diagnoses stel. Ik moest dus weer eens bloedprikken voor deze afspraak en had zelf cholesterol aangestreept op de formulieren. Dat was namelijk de hele reden dat ik direct aan de insuline moest (21,9 zonder insuline, 5 is normaal 7 verhoogd, bij 8 krijg je medicatie). Nadat mijn cholesterol al flink was gedaald bleek het nu toch weer op 7.3 te zitten. Ik moest vragen wat ik eraan moest doen. Medicijnen zei ze, daar zit ik dan mijn hele leven aan vast. Maar die becel producten dan zei ik, is dat niet de eerste stap, veranderen van je eetpatroon en gebruik maken van cholesterol verlagende producten? Ja dat kon ook. En dan vragen mensen zich nog af waarom we zulke hoge verzekeringskosten moeten betalen.

Ik kreeg weer nieuwe labformulieren mee en moest alles weer navragen, moet dit niet getest worden, moet er geen urine mee bij dat onderzoek, nuchter zijn niet noodzakelijk? Noem maar op. Ze vroeg hoeveel insuline ik spoot en in plaats van 8 eenheden bij de lunch schreef ze 18 op. Moet ik niet proberen, 18 eenheden spuiten, dan raak ik meteen in een coma. Gelukkig zie ik haar over een half jaar pas weer en misschien helemaal niet.

Beter nieuws, mijn GlyHB was 6,2. Helemaal toppie.

Bedankt voor alle stemmen in de fotowedstrijd! Ik ben helemaal tot aan plaats 24 gekomen in de categorie waaraan ik meedeed! Helaas niet genoeg voor een plek in de top tien maar ik vermoed vals spel. Er waren mensen die in een dag 600 stemmen kregen. Beetje vreemd. Ik maak helaas geen kans meer op een Nikon camera maar niet geschoten was natuurlijk altijd mis. Nogmaals iedereen bedankt!

One thought on “Ijsjes

Geef een reactie

