Boon gerelateerd vraagje

Pinda en ik hebben een vraagje, en een boel onscherpe foto’s. We lusten hier allemaal graag sperziebonen. Die staan dan ook sinds twee jaar in de moesbak en het gaat allemaal goed. Zelfs dit jaar, dat niet de boeken in gaat als goed-moestuin-jaar.

Maar mijn boon planten zijn klein. Toen ik ze plantte zei mijn vader; weet je wel hoe groot die worden? Maar niets van dat alles. Ze zijn zo’n 40 centimeter hoog. Zelfs dan geven ze flink wat bonen dus het zal aan het soort liggen denk ik. Het zijn stamslabonen Paloma, de info achterop geeft mij geen info over de hoogte van de plant.

Maar ik wil van die hoge bonen. Ik neem aan dat je dan een nog betere opbrengst hebt. Maar welke bonen moet ik dan hebben? Of ben ik helemaal dom, doe ik iets helemaal verkeerd en blijven ze door mijn toedoen zo klein? En hebben jullie ook zo de neiging om dat haar uit Pinda’s ogen te vegen, ondanks dat dat niet kan want tja, het is een foto…

14 thoughts on “Boon gerelateerd vraagje

  1. Van merken en rassen heb ik geen verstand, maar mijn Opa had vroeger een moestuin (en het trauma van mijn vader is driemaalweeks bonen te moeten eten, gekookt, in de soep en als stampot) en volgens mij hoorde ik hem wel eens praten over stokbonen. Dat zou natuurlijk ook heel goed een Drentse term kunnen zijn…
    En ja, ik wil ook die haartjes wegvegen 😉

  2. dan heb je een moeder die mooie speldjes maakt en waarschijnlijk een dochter die ze er net zo snel weer uit trekt, dat ze zelf geen last heeft van dat haar voor haar ogen, kinderen zijn soms onbegrijpelijke wezens.

  3. Volgens ons zijn het stokbonen.Wij hebben vroeger een volkstuintje gehad en hadden stokbonen die een aardig formaat hadden.

    Liefs,

    Opa H en Oma J.
    xxxxxxxxxxxxxx

  4. ja zeg, wat denk je nou? waar moet ik dan nog met mijn kippen naar toe?
    ik heb wel een ander idee; ik poot volgend jaar gewoon een stokbonenplantsoentje vol en dan kom je maar een keertje plukken. 😉

    • @Marjorie: Ik zag toch echt nog een heel stuk groentetuin dat niet gebruikt was, en een heel stuk grond naast je huis wat je ook nog niet helemaal vol had. Trampoline dus. Vinden de kippen ook wel leuk! Krijg je geklutste eitjes.

      Maar ik denk dat ik sowieso volgend jaar je moestuin kom plunderen!

Geef een reactie

