Terug….

We zijn er weer!

Snel he. Hmm. Ja. Was niet helemaal gepland. Maar het weer werkte niet helemaal mee. Zaterdag vertrokken we, zondag op maandag hadden we een soort van zondvloed op ons dak gekregen en vanaf dat moment was de wind hard. Heel erg hard. Zo hard dat we de tent met alle mogelijke haring-vastmaak-punten hadden vastgezet. En mr. Big, die zeker geen mietje is met kamperen (denk aan hele primitieve survival trektochten), vond het echt wel heel flink waaien. En al had onze tent die enorme zondvloed-achtige periode overleefd, ruimschoots hoor, we hebben een goede, hele goede tent gekocht, de tent is geen stormbestendige tent. Dus met pijn in ons hart besloten we naar huis te gaan. Maar we bergen nog niets op, als het weer ook maar even verbeterd dan gaan we meteen weer op pad.

We gingen eerst naar Veere, Zeeland. Op een staatsbosbeheer camping. Daar hebben we drie dagen gestaan. Maar het begon toch te kriebelen, de omgeving was niet helemaal nieuw meer voor ons dus we besloten om verder te gaan. Eens helemaal een kant op waar we niet snel naar toe zouden gaan. Naar Schipluiden. Tussen Schiedam en Delft. Nooit gedacht dat ik ooit in het westen vakantie zou vieren, in alle andere provincies wel maar het westen dat trok niet. En helemaal eerlijk, nog steeds niet. Maar we hadden een camping! WOW! De minpunten daar begin ik mee, je zat tussen twee drukke steden. Weinig natuur op het stuk na waar de camping zat. Achter de camping zat een spoorweg, met een druk treinschema. En als kersje op de taart, volgens mij vloog Rotterdam airport over. Tel hier bij op dat wij staatsbosbeheer campings bezoeken. In het bos. Met wc en douche maar zonder animatie team, zonder stroom, zonder tv en radio’s maar met heel veel natuur en vooral stilte. We waren dus al bijna doorgereden voor we deze camping ook maar bezocht hadden.

::Ons veldje, vanaf de tent

Toch maar even kijken. We reden erop en ik zag allemaal fruitbomen. Met hele kleine tentjes ertussen. Onze tent zou daar nooit passen. Ondanks het survival-overlevings-verleden van mr. Big kamperen we het nu met iets meer dan een zeiltje en een reddingsdeken. We liepen een bochtje om, over een pad dat duidelijk gebruikt werd door een trekker. Keken tussen de bosjes door naar een liefelijk veld. Met gieser-wildeman perenbomen en abrikozenbomen en pruimenbomen en rozebottelstruiken en picknicktafels en riet en vooral, niemand anders! Een heel veld voor ons alleen! We keken nog wat verder, zagen een bord waarop stond: zoek gerust een plekje uit en binnen een half uur stond de tent.

:: Ons veldje, andere kant

Ik zei nog, zullen we al het spul gewoon eerst binnenzetten en daarna snel even boodschappen doen? Gelukkig. Bij terugkomst stond de beheerder/ster ons op te wachten. Geen goed teken. Ze vond het heel erg maar we hadden de tent op een veld gezet waar de volgende dag een groep van 23 pubers zou komen voor een introductieweek. Of we onze tent wilden verplaatsen. Ter plekke besloten we om dan de volgende dag van de camping af te gaan, niet omdat de beheerder/ster vervelend was, verre van, ze vonden het echt heel naar, maar een vakantie tussen de pubers dat was niet ons idee van een rustige vakantie. En als we dan toch onze tent afbraken dan maar naar een andere camping.

:: Voor de tent

Balen. BALEN. Want het was daar echt mooi. Zo mooi dat alle verdere minpunten echt verbleekten. Toen we ’s avonds weer de avond binnen doorbrachten en hoopten dat onze tent niet weg zou waaien en we de voorspellingen lazen voor de verdere week besloten we toch maar naar huis te gaan.

:: Achter de tent

En zo zit ik dus weer hier te typen. We hebben het chinees eten al weer op (traditie bij thuiskomst) en de was heeft al weer de eerste lading te verwerken gehad. En nu hoop ik toch wel dat het even heel slecht weer wordt!

:: Doorkijkje

4 thoughts on “Terug….

• @Marjorie: als ik toch zoveel invloed had… zou ik het toch voor goede dingen aanwenden? Zoals wereldvrede, einde hongersnood, acceptatie van alle “minderheidsgroepen” overal en natuurlijk ook een flink aantal kilootjes minder en een dakkapel, dat zou ik ook wel willen.